Vánoce jsou za rohem a my jsme si pro vás připravili výběr nejhezčích vánočních kampaní tohoto roku. Jejich tvůrci se často inspirovali pandemií Covid-19, která nám ukázala, že i v moderní době je možné zažít utrpení ze strachu a pocitů bezmoci. Nesmíme ale ztrácet naději – po každé bouři přeci vyjde slunce! Tak pojďme na to.
Nádherné, dojemné, plné úsměvů a lásky. Jedna z nejkouzelnějších reklam letošního roku vyprodukovaná britským obchodním řetězcem John Lewis & Partners ukazuje, jak malinká pomoc může ovlivnit životy mnoha lidí. V těžkých dobách jako je tahle, si musíme navzájem pomáhat a stačí opravdu obyčejné malé skutky, díky kterým společně vytvoříme velké věci a podpoříme ty, kteří to nejvíce potřebují!
Příběh je doprovázen nádhernou písní od Celeste – A Little Love, která krásně podtrhne propracovaný vizuál, kde se střídá kreslený svět s tím reálným. Reklama podporuje největší charitativní seskupení spojeného království FareShare, které bojuje proti hladovění a plýtvání jídlem, a organizaci HomeStart, která poskytuje pomoc rodinám ohroženým závažnou sociální situací.
Nikdy nesmíme zapomínat na to, o čem Vánoce jsou – o čase stráveném s rodinou a nejbližšími. To se nám snaží Disney předat milým příběhem o babičce, její vnučce, vánoční hvězdě a plyšovém Mickey Mouseovi. Dodržujme rodinné tradice, které znamenají o to více pro naše babičky a dědečky.
Písnička, která rozezněla reklamu, je od Griff – Love Is A Compass. Užijete si příjemnou disneyovskou atmosféru a nákupem plyšové hračky nebo stažením písně navíc podpoříte charitativní fond Make-A-Wish.
Plnit si své sny je velká dřina a tvrdá práce. Situace ve světě bohužel spoustě lidem zkomplikovala jejich cestu za štěstím. Americký internetový obchod Amazon vypráví příběh zklamané baletky, jejíž smutek dojme její okolí natolik, že jí i přes těžkou situaci připraví neuvěřitelnou show přímo doma! I přes těžkosti musíme jít dál a mít se rádi, pak všechno dobře dopadne.
Vychutnejte si dramatickou atmosféru s vážnou hudbou, která je předělávkou známé písničky od Queens - Show must go on, a krásným koncem.
Jak vypadají Vánoce dnešních teenagerů? Hodně času věnují počítačům a mobilům, jsou často nepřítomní a po vyrušení a zákazech nabručení. McDonald chce, abychom v nich probudili vnitřní dítě, hravost a umění si zase vychutnávat obyčejné okamžiky, na které budeme rádi vzpomínat.
Povedená předělávka známé písničky Forever Young je od Becky Hill a dokonale vystihuje pravdivost celého příběhu.
Britský internetový obchod Very pojal vánoční kampaň trochu netradičně. Místo klasických a někdy trochu „klišé“ reklam pro nás natočil, jak to doma o Vánocích doopravdy chodí. Že to jsou nejen radosti, ale i starosti. Důležité však je všechno brát s humorem a o tom to přece je!
Vánoční kampaň zaměřená na osamělost starších generací. Britský výrobce postelí a matrací NimbusBeds uvádí, že 45 % starších lidí trpí pocity osamělosti. Milujte je, sdílejte s nimi a podpořte je (nejen tuto zimu)! Reklama je o starším osamělém pánovi, který tráví vánoční svátky doma v křesle a vzpomíná na minulost. Jako dárek dostane hravého pejska, který ho pořádně rozveselí. Hezká a díky čtyřnohému mazlíčkovi roztomilá reklama s jasným poselstvím.
Příjemnou atmosféru navozuje píseň od JJ Heller – Don’t Give Up Too Soon.
Vtipná reklama nadnárodního maloobchodního řetězce Aldi vypráví příběh mrkvičky Kevina, který se před Vánoci ztratil venku v zimě. Najde cestu domů?
Animované zpracování kombinuje náměty několika filmových trháků (Sám doma, ET mimozemšťan, Piráti z Karibiku) a zdůrazňuje, jak je důležité, aby spolu byla rodina na Vánoce pohromadě.
Restrikce spojené s Covidem-19 v lidech vyvolaly strach a bezmoc. Chlapec se bojí, že Vánoce už nebudou, co bývaly. Hezká a pravdivá vánoční kampaň irského supermarketu SuperValu zahřeje u srdce.
Láskyplná reklama maloobchodu Hobby Lobby vypráví o sousedech, kteří na dveřích svých domů začnou objevovat dárečky pro toho druhého. Společnost se řídí heslem „Christmas Is What You Make It“, které kampaň hezky podtrhla.
A konečně vánoční kampaň proslulého nápoje, kterou Coca-Cola letos pojala jinak, než je u ní zvykem. Tatínek v zimě odjíždí daleko za prací a holčička mu dává svůj vánoční dopis a poprosí ho, aby jej předal Santovi. Jeho cesta je plná dobrodružství, přírody a zvířat. Když však celý unavený, ale šťastný přijde do cíle, je zavřeno.
Reklamní heslo „This Christmas, give something only you can give“ krásně vystihuje, jak je v této nelehké době důležité být spolu.
Vánoční vlasy snědené kocourem, svetr politý vínem, pozvracené miminko… Momenty, které jsou běžnou součástí životů každého z nás, a značka papírových utěrek Plenty nám to servíruje přímo pod nos. Budete se ale skvěle bavit, protože o tom Vánoce také jsou. Tak si nedělejme zbytečné starosti s nepořádkem a užívejme si věci, které jsou opravdu důležité!
Celou reklamu si navíc budete broukat světoznámou písničku Love Hurts, která vás oslní hned ze začátku!