Nové API od Skliku, nazvané Bajaja, umožňuje rozeznat vylučující (negativní) slova ve frázové i přesné shodě. Donedávna umožňovala optimalizace reklamy v Skliku pouze využití vylučujících slov ve volné shodě. Díky nové verzi API Bajaja, která rozvíjí možnosti stávající verze Arabela, je nyní možné cílit ještě přesněji na uživatelův dotaz.
Nyní lze na Skliku používat tyto schody vylučujících slov:
• slovo ve volné vylučující shodě, dotaz uživatele nesmí obsahovat tato slova v libovolném tvaru a pořadí
• slovo ve frázové vylučující shodě, dotaz uživatele nesmí obsahovat tato slova v tomto přesném tvaru a pořadí, nesmí také obsahovat žádná slova před a za tímto souslovím
• slovo v přesné vylučující shodě, dotaz uživatele nesmí obsahovat slova v přesném tvaru a pořadí, může ale obsahovat libovolná slova před a za těmito slovy
Vylučující slova v přesné a frázové shodě lze používat také k importu/exportu kampaní, nové možnosti optimalizace reklamy akceptuje i nová verze Sklik API. Oproti předchozí verzi rozvíjí Bajaja nejen možnosti shody vylučujících slov, přináší vlastní novou funkci, která umí zpracovat informace ze záložky Správa více účtů.
Další úprava, kterou Sklik chystá, se vztahuje k odstraňování diakritiky u volné vylučující shody a je důsledkem právě zmiňované inovace Bajaja. Inzerenti s ní mohou počítat zhruba do dvou měsíců.