Řada uživatelů využívá kontextuální zacílení reklamy k zachycení pozornosti potencionálních zákazníků během čtení obsahu webu, který se přímo vztahuje k jejich produktům nebo službám. Až do současnosti to bylo možné pouze prostřednictvím specifikace klíčových slov, která jako celek umožnila zobrazení inzerátů na relevantních webových stránkách.
Podle blogu AdWords je od tohoto týdne možné ke kontextuálnímu cílení reklamy na stránky navíc specifikovat také témata. Tato nová možnost nabízí výběr z více než 1750 témat a podtémat k cílení inzerátů na Googlu. Výsledkem je zasažení širokého publika, které se aktivně zajímá o obsahy vztahující se k vašemu podnikání.
Použití témat ke kontextuálnímu zacílení inzerátů na webu nabízí širší možnosti zacílení i zasažení. Zároveň je to dobrý způsob, jak se rychle propojit s širokým publikem a snadno generovat povědomí o značce nebo nastartovat prodej. Při použití cílení podle témat zhodnotí systém všechny termíny na stránce a určí námět stránky, tento způsob je tedy méně závislý na konkrétních klíčových slovech.
Na druhé straně, použití klíčových slov ke kontextuálnímu zacílení dovoluje zaměřit reklamu na více specifické stránky, protože používá k vývoji tématu ve skupinách inzerátů individuální klíčová slova. Pro efektivní zasažení publika a úspěšnou reklamní kampaň na webu je ideální propojit oba uvedené způsoby.
Pro další praktické tipy, týkající se kontextuálního zacílení reklamy na Googlu, se podívejte na http://adwords.blogspot.com/.