Klíčovými prvky z hlediska webdesignu jsou správně zvolené barvy, které jednoznačně komunikují značku a také funkční grafika a fonty, které odpovídají nárokům cílové skupiny vašeho webu. Tyto grafické prvky vás mohou odlišit od konkurence, komunikovat jednoznačně cílené sdělení, ale také plnit některé funkce důležité pro strategie SEO.
Příliš mnoho informací působí zmatení, ve kterém se ztratí i hodnota hlavního sdělení. To samé platí o barvách. Pokud chcete, aby byla vaše značka na webu snadno čitelná, proveďte revizi svého profilu a definujte si hlavní barevný set, založený na 3 až 4 základních barvách. Pro vaši webovou prezentaci budete potřebovat:
1. Intenzivní a efektní barvu, která bude vyčnívat nad ostatní a bude využita pro odkazy a tagy na úrovni H1 - 6.
2. Dobře čitelnou barvu pro hlavní text a obsah. Měla by být příjemná na čtení a snadno odlišitelná od pozadí stránky.
3. Jednu nebo dvě unikátní „značkové" barvy, které budou komunikovat image vašeho webu. Tyto barvy musí harmonicky ladit s předchozími dvěma barvami.
4. Nezapomeňte vybrat dynamické a „čisté" barvy pro titulky a odkazy a „cool" tóny pro pozadí a text. Pokud potřebujete víc barev, použijte už jen další odstíny z vybraného setu hlavních barev.
Na začátku je dobré se důkladně zamyslet nad cílovou skupinou vašeho webu. Je pro ni důležitý vyspělý design dotažený do detailu nebo spíše rychlé načítání stránek? Vašim cílem by samozřejmě mělo být odlišení od masové konkurence na internetu, je ale zbytečné využívat složité strategie za každou cenu. Jako v řadě případů i zde platí, že méně je někdy více.
1. Zamyslete se nad tím, zda je nutné použít speciální font nebo vizuální efekt, který je závislý na využití aplikací jako je Flash nebo JavaScript, které vás budou stát nahrávací čas.
2. Pokud je opravdu chcete použít, zajistěte, aby negativně neovlivnily vaši SEO kampaň nebo vaši strategii vnitřních odkazů.
3. Pokud musíte přistoupit na Flash menu zajistěte správné přeložení HTML menu, zlepšíte tím indexaci a podpoříte SEO.
4. Preferujte atraktivní tlačítka a originální detaily, před složitými vizuály na pozadí a velkými obrázky.
5. Nepřežeňte to s množstvím fotek a grafických vyobrazení, abyste své návštěvníky nezmátli příliš mnoha vizuálními informacemi.
6. Nezapomeňte v názvech obrázků a v jejich ALT deskripcích použít hlavní klíčová slova vaší SEO kampaně.