SEO, neboli optimalizace ve vyhledávačích (Search Engine Optimization) je hlavním zdrojem provozu na weby pro B2C i B2B marketéry, jednoznačně vítězí nad PPC (Pay Per Click) kampaněmi i marketingem na sociálních médiích. Tyto trendy vyplývají z výzkumu online marketérů 2011 State of Digital Marketing, který realizovala kalifornská online marketingová agentura Webmarketing123.
Zajímavostí je, že i přes uvedené výsledky potvrdila řada z dotazovaných, že na rok 2012 plánuje zvýšení rozpočtu marketingu na sociálních sítích, který tak dostane přednost před investicemi do SEO nebo PPC.
Společnost Webmarketing123 ve svém výzkumu dotazovala více než 500 online marketérů v průběhu letošního srpna a září. Zhruba dvě třetiny z celkového počtu se identifikovaly jako B2B společnosti. Ať už jde o segmenty B2B nebo B2C, obě skupiny se shodly, že SEO má největší vliv na generování provozu na web. Více než polovina, 57 % B2B označilo SEO za primární zdroj generování provozu, to potvrzuje i 41 % marketérů v segmentu B2C.
Oba typy obchodníků se shodly i na tom, že návštěvnost webových stránek je primární způsob jak měřit úspěch online marketingu. Naopak budování povědomí o značce má při měření úspěchu u B2B i B2C respondentů pouze nízkou hodnotu.
Průzkum položil respondentům i řadu otázek, týkajících se rozpočtu. Na otázku, které segmenty získávají hlavní část z rozpočtu, uvedli marketéři z B2B SEO, které pro 33 % z nich představuje primární investici. V segmentu B2C se jako klíčové investice ukázaly PPC kampaně, které za svou hlavní investici považuje 42,5 % z nich.
Celkově 60 % obchodníků uvedlo, že mají v plánu zvýšit v roce 2012 svůj rozpočet marketingu na sociálních sítích. 53 % hodlá zvýšit svůj rozpočet na SEO a 40 % hodlá zvýšit rozpočet PPC. Plánování navýšení investic do marketingu na sociálních médiích může souviset i s dalšími statistikami z výzkumu. Ty potvrzují rostoucí obchodní potenciál online sociálních sítí, 68 % respondentů uvedlo, že generují provoz z Facebooku, Twitteru nebo LinkedIn a 55 % díky provozu ze sociálních médií uzavřelo reálné obchody.
Pokud se podíváme, jak je rozložena aktivita na sociálních sítích podle toho, zda společnosti komunikují přímo se svými klienty, nebo s obchodními partnery, zjistíme, že B2C společnosti jsou jednoznačně nejaktivnější na Facebooku. Na této sociální síti komunikuje 75 % z nich, následuje Twitter 8 % a LinkedIn 6 %. U B2B společností je aktivita na sociálních sítích logicky rozložena jinak: 34 % z nich používá Facebook, 26 % Twitter a 25 % LinkedIn.