Letos v srpnu zahájil Google testy, při kterých byla při výpočtu skóre kvality a hodnocení zvýšena váha relevance a kvality vstupní stránky. Testování proběhlo v Brazílii, španělsky hovořících zemích Jižní Ameriky, ve Španělsku a Portugalsku, jeho cílem bylo především zlepšit uživatelský dojem u reklam ve vyhledávací síti. Na základě získaných výsledků se nyní uvedené změny zavádí po celém světě.
Google upozorňuje, že se zavedením změn může u některých kampaní dojít ke kolísání skóre kvality klíčových slov a tedy ke změně obvyklé pozice reklamy. V průběhu několika týdnů by se však hodnoty měly stabilizovat a očekává se, že u většiny kampaní dojde k významné změně celkové výkonnosti.
Kampaně s výkonnějšími reklamami s ohledem na uživatelské dotazy budou mít i nadále vyšší skóre kvality, nižší průměrnou cenu za proklik i vyšší pozici na stránkách s výsledky vyhledávání. Skóre kvality 1-10 v rozhraní AdWords bude i nadále vyjadřovat všeobecnou kvalitu klíčového slova při přesné shodě s vyhledávacím dotazem při vyhledávání na Googlu. Zvýšení nabídky i skóre kvality bude i nadále zvyšovat hodnocení reklamy. Nezměněné zásady budou platit i pro zlepšování výsledků pomocí programu AdWords.