Právě publikovaná studie PageLever, analytického nástroje pro sociální síť Facebook, ukázala, že vyhledávače jsou hlavním zdrojem provozu pro Facebook a tvoří 34% všech externích odkazů. Google byl v realizované studii představen jako lídr mezi ostatními vyhledávači, který na Facebook v hodnoceném období poslal 27,57% veškerého externího provozu.
Ve výsledcích studie překvapil vyhledávač Yahoo!, který vysílá na stránky Facebooku více návštěvníků, než Bing, který se s cílem získat širší sociální zkušenosti s touto online sociální sítí spojil. Z výzkumu také vyplynulo, že Google posílá na Facebook desetkrát více provozu než Bing.
PageLever uvádí, že kromě tradičních vyhledávačů může také sociální platforma pro sdílení videí - YouTube efektivně směrovat provoz na Facebook. Ve výsledku dokonce poráží celkové procento odkazujícího provozu z Bingu.
Page Lever získal uvedená data analýzou vnější komunikace odkazů na Facebook API v průběhu šesti měsíců (leden – červen 2011). Studie analyzovala 1000 stránek, z nichž každá měla minimálně 10 000 fanoušků.
Pokud vás zajímají detaily z diskutovaného výzkumu, podívejte se na oficiální report ze studie o Facebooku.