Široce diskutovaný algoritmus Panda, jehož cílem je podle Googlu zkvalitnění výsledků ve vyhledávání, byl letos v únoru spuštěn pro vyhledávání v angličtině po celém světě. Od pátku 12. srpna 2011 jej Google zavádí také pro další jazyky, včetně češtiny.
Cílem tohoto algoritmu je zvýšit kvalitu a relevanci výsledků ve vyhledávání, na přední pozice se tak dostávají kvalitně postavené weby, zatímco u stránek s nízkou kvalitou obsahu (Panda zasahuje zejména tzv. obsahové farmy) jsou pozice ve vyhledávání sníženy.
Pro většinu jazyků má mít změna algoritmu dopad na 6 -9% hledaných dotazů, což je výrazně méně než při prvním spuštění Pandy, které ovlivnilo skoro 12% hledaných anglických výrazů. Právě poslední aktualizace Pandy se snaží zkvalitnit řešení obtížného úkolu – algoritmicky posuzovat kvalitu obsahu webu.
Změny ve vyhledávání a pozicích jednotlivých stránek samozřejmě vyvolávají mezi majiteli webů a webmastery řadu dohadů a spekulací. Existuje velké množství kvalitních webových stránek, jejichž pozice se po aktualizaci Pandy zlepšila, zároveň však byla řada webů Pandou ovlivněna negativně. Pro tyto případy nabízí Google návod a rady jak optimalizovat svůj web v souladu s Pandou, detailní informace získáte na Official Google Webmaster Blog.