10 pravd o SEO, český Facebook v číslech, chybová stránka 404 nemusí uživatele naštvat, téměř kompletní průvodce budování zpětných odkazů, Češi a internet v roce 2012, 31 nápadů na tvorbu obsahu, který vaši zákazníci chtějí, 10 nejlepší reklam v roce 2012, jak funguje inbound marketing, template pro efektivnější správu PPC kampaní, 6 kroků realizace obsahové strategie a další zajímavé články.
SEO se vyvíjí, o tom netřeba polemizovat. V posledních letech jde spíše o změny k lepšímu, za něž můžeme poděkovat především vyhledávačům, v čele s Google. Ten totiž neustále přizpůsobuje své algoritmy, zaměřuje se na maximální relevanci všech aspektů SEO a udává v této oblasti směr. Optimalizace pro vyhledávače už tedy dávno není tím, čím dříve bývala. Aktuálně hraje prim kvalita, relevance a komplexní přístup k SEO, který je provázán s dalšími oblastmi online marketingu. Searchenginewatch.com vydal v minulém týdnu zajímavý článek s názvem 10 pravd o SEO, který poukazuje právě na to, o čem SEO v dnešním pojetí je a jakým směrem se v této oblasti vydat.
Jsou data a „data“. O jaká data jde, vždy záleží na tom, kdo a jak je prezentuje, respektive jaký zájem na tom daná strana má. Netřeba připomínat většinu výsledků předvolebních výzkumů, v nichž vždy vede strana, která výzkum financovala. Podobné to je i v případě Facebooku. Některá oficiální data, která Facebook prezentuje, nemusí nutně odpovídat realitě, třeba ve spojení s „českým Facebookem“. Pokud vás zajímá, jak je to s českými stránkami na FB, jaká data a čísla vypovídají o jejich úspěšnosti nebo kdy a jak jsou uživatelé aktivní, skvělou případovou studii realizovanou na opravdu velkém vzorku firemních stránek najdete na Databoutique.cz.
Znáte to, najdete zajímavý titulek, který deklaruje, že vyřeší vaše problémy. Nadšení, klik a nic. Stránka neexistuje, nefunkční odkaz. Svět se boří, nastupuje pocit nasra… naštvání. Křížek, klik, konec. Jdete hledat jinam, sem se už nevrátíte. Standardní postup většiny uživatelů. Proč se taky „otravovat“ s webem, který nedělá dobře svoji práci a nepomůže. Jako majitel takových stránek, můžete přijít o řadu zákazníků. Ale taky nemusíte. Když už dojde k tomu, že něco na webu nefunguje, jak má a na uživatele vyskočí stránka 404, rozesmějte ho, nabídněte mu něco zajímavého, přesvědčte ho, že se na webu vyplatí zůstat. Není to tak těžké, jak se na první pohled může zdát. 52 inspirací na parádní 404, které, když už nic jiného, donutí uživatele usmát se.
Když chcete dělat něco pořádně, potřebujete plán. To platí i v případě link buildingu. Pokud to s budováním zpětných odkazů myslíte vážně, bez dobrého plánu - strategie, se jednoduše neobejdete. Ještě než si zaťukáte na čelo a řeknete si, že strategii nepotřebujete, zapřemýšlejte o tom, že 80 % všech pozitivních (a negativních) hodnotících faktorů SEO pochází právě z vnějších zdrojů. A nejde přitom výhradně o zpětné odkazy, určitou roli hrají sociální sítě nebo například také citace. Jak na dobrou link buildingovou strategii, respektive jak budování zpětných odkazů správně uchopit, vám prozradí The Almost Complete Link Guide, který najdete na Seomoz.org. Skvělé čtení!
Výše máme data o českém Facebooku a jeho uživatelích, je čas zjistit také něco o Češích a internetu obecně. Český statistický úřad před několika dny představil zprávu Češi a internet v roce 2012, kde prezentuje data získaná ze svého šetření. Ve zprávě mimo jiné zjistíte, kolik českých domácností je připojeno k internetu, co Čechy na internetu nejvíce zajímá, jak moc nakupují online nebo jak si celkově stojí ve srovnání s jinými státy EU.
„Hlavní data a stručné shrnutí najdete také na serveru Lupa.cz“
Vytvářet skvělý obsah, který se sám čte, uživatelé jej cíleně vyhledávají, sdílejí, komentují apod. je snem snad každého obchodníka na internetu. Ale jak na to? Jak takový obsah vytvořit, získat, šířit? Není tajemstvím, že byste měli začít právě od zákazníků, pro které budete obsah vytvářet. Zeptat se jich, co je zajímá, jaké mají obavy ve spojení s produkty, co jim není jasné, co pro ně má hodnotu apod. To je první krok. Druhým krokem je takový obsah vytvořit. Nemusíte vše dělat sami, zapojte své kolegy a zaměstnance a využijte jejich vztahu k firmě. Pak si přečtěte článek 31 nápadů, jak vytvořit zajímavý obsah, kde získáte další tipy na zajímavý obsah, všechno si detailně naplánujte, vytvořte obsahovou strategii a tu do posledního písmene realizujte.
Ano, blíží se konec roku, nastává čas bilancování a hodnocení. Podívejte se na 10 reklam, které jsou podle AdWeek.com ty nejlepší, které v roce 2012 spatřili světlo světa. Součástí jsou skvělá videa i stručný komentář. Inspirativní podívaná…
The Guardian, "Three Little Pigs" (BBH, London)