Bořiči „social media“ mýtů, 100 000 fanoušků za hubičku, nový lepší LinkedIn, mobilní revoluce v SEO, 33 tipů jak vylepšit blog, jedna povedená virální kampaň a dvě infografiky zaměřené na bannerovou reklamu…
Bořit mýty je zábava. To ostatně potvrzuje úspěšný televizní pořad „Bořiči mýtů, který můžete pravidelně vídat na televizní stanici Discovery. V něm však jde o mýty, které v řadě případů nejde jednoduše prověřit, respektive potvrdit či vyvrátit. Naštěstí v online marketingu je situace jiná. Máme k dispozici čísla, statistiky a případové studie, které jakékoliv mýty rozcupují na kousky. V minulém týdnu si na blogu Hubspot.com vzali na paškál mýty kolem sociálních médií, a jak lze předpokládat, nedopadlo to s nimi dobře. 20 mýtů zbořeno!
SEO patří mezi často propíraná témata. Podle některých jde o magii, jiní za optimalizací vidí příležitost učinit své webové stránky dohledatelnější. S rozmachem smartphonů a tabletů dostává SEO další rozměr - optimalizace pro mobilní zařízení. Na serveru Lupa.cz vyšel v minulém týdnu skvělý článek „z pera“ Pavla Ungra, který přibližuje možnosti mobilní optimalizace pro vyhledávače. Takže v případě, že vám nejsou uživatelé mobilních zařízení lhostejní, v článku najdete možnosti, jak pro mobilní zařízení web optimalizovat.
LinkedIn je na světě +- 9 let a za tuto dobu prošel řadou menších i větších změn. V posledním roce se například naučil mluvit česky a v nejbližších dnech či týdnech můžeme očekávat postupné zpřístupnění nových funkcí a radikální změnu vzhledu uživatelského profilu. „New LinkedIn“, který byl představen na tiskové konferenci 16. 10. 2012, vypadá vskutku dobře. Rozhodně lépe než doposud. Pokud patří tato profesní síť mezi vaše favority, jde již v předstihu požádat o zpřístupnění nových funkcí a vzhledu.
Marketing na Facebooku jde dělat mnoha způsoby. Některé firmy volí konzervativní přístup s důrazem na cílení na relevantní uživatele a srozumitelnost sdělení, jiné naopak propagaci na Facebooku pojmou jako „past“ na zvědavé uživatele. Ty pak ke kliku přesvědčí více či méně „bulvární“ sdělení ala „kdo chce umít záda sexy brunetě na fotce, klikne zde“, zobrazující se na stránkách s názvy jako „Mrdáme bez gumy!“, „Brunety jsou sexy“ apod. Na zoubek podobně rozporuplné kampani se podívali v DataBoutique a veškerá svá zjištění publikovali v rámci případové studie. Nabízejí čísla, statistiky i popis konkrétních mechanismů. Rozhodně stojí za přečtení!
Blog je o aktuálních, zajímavých tématech a zapojení čtenářů. Plnit firemní nebo osobní blog zajímavým obsahem, který koresponduje s děním v oboru a zároveň zapojí uživatele do diskuze, je tak pro mnohé bloggery opravdovou výzvou. Někteří si s tímto problémem elegantně poradí, jiným blogy na čas utichnou nebo zcela zaniknou. Přitom na internetu lze najít řadu zajímavých tipů a inspirací, jak blog oživit nebo znovu nastartovat. 33 tipů, jak pomoci svému blogu přijde tvůrcům obsahu rozhodně vhod!
Milujeme bannery. Ale jen ty nápadité, srozumitelné a s jasným sdělením, nad kterými nemusíte dlouhé minuty přemýšlet, co se vám sakra snaží sdělit. A těch je málo. Přitom vytvořit poutavý a kreativní banner není žádná věda. Některé české firmy to dokazují dnes a denně. Stačí spojit dohromady několik klíčových prvků a z banneru máte v mžiku mašinu na prokliky. Ale o jaké prvky se jedná, že? Na blogu www.buysellads.com vám to, jak má vypadat perfektní banner, servírují na zlatém podnose v podobě přehledné infografiky.
Jiný pohled na bannerovou reklamu nabízejí data a statistiky. Jestli vás tedy zajímá, jaké je celosvětové CTR, jací uživatelé a proč na bannery klikají nebo co naopak uživatele od kliknutí odradí, zjistíte z druhé infografiky od Prestigemarketing.ca.
I tak je možné parafrázovat hlavní myšlenku sociální kampaně, která by měla pomoci s osvětou a bojem proti AIDS. Celá kampaň je založená na myšlence „Think Twice Before Foursquaring That Stranger! Who checked in before you?“, které chytře propojuje fenomén geolokačních služeb a jejich tzv. check-inů s problematikou střídání partnerů a bezpečného sexu. V závěru video spotů se pak objevuje sdělení "Cathy Mills and 34 others were here" nebo "Ryan Smith and 19 others were here", podle toho, zda spot cílí na ženy nebo muže.
PLACES for women (english) od McCann Worldgroup Helsinki on Vimeo.
Kampaň i video spoty připravila helsinská pobočka světoznámé reklamní agentury MCCANN ERICKSON a ukázala, na jak jednoduché myšlence je možné postavit úspěšnou reklamní kampaň s výrazným virálními potenciálem.