Jak si poradit, když vám SEO konkurence šlape na paty?
Investovali jste do optimalizace (SEO) svých stránek spoustu energie nebo peněz a najednou zjišťujete, že vás konkurence ve výsledcích vyhledávání stejně dohání? Tento problém se vyskytuje často, vaši konkurenti se orientují na stejná klíčová slova nebo fráze a usilují o úspěch stejně jako vy. Možná se vám stalo, že jste sledovali specifický set výsledků vyhledávání a zjistili jste, že konkrétní web postupně „šplhá" ve výsledcích nahoru až k vašemu pořadí.
Jak si poradit když vám konkurenční web šlape na paty? Nabízíme vám tipy na opatření, která vám mohou pomoci udržet nebo dokonce zlepšit vaše pozice ve vyhledávání a vyzrát tak na SEO konkurenci.
- Pro informační web: zaměřte se na obsah konkrétních stránek, které jsou ve vyhledávání poráženy. Vytvořte takový obsah, který bude na vaše téma co nejkvalitnější (ideálně „ten nejlepší na webu") a bude schopný přilákat odkazy, které vás posunou nahoru v hodnocení. Prezentujte tyto stránky relevantním návštěvníkům svého webu, zkuste získat nějaké odkazy pomocí tlačítek „líbí se mi", „tweet" a podobně.
- Pro prodejní stránku: vytvořte užitečný informační obsah, opět co možná nejvyšší kvality, vztahující se ke stránkám o vašem produktu, které jsou ve vyhledávání pozadu. Odkazujte z tohoto obsahu na své stránky. Kvalitní obsah přiláká odkazy, také samotná stránka s hodnotnými informacemi o vašem tématu může přitáhnout určitý objem návštěvnosti, která pak může následovat odkazy k vaší prodejní stránce.
Z uvedeného vyplývá, že klíčem ke stabilnímu úspěchu na internetu není kvantita ale především kvalita. Více rad jak efektivně zatočit s konkurencí na webu najdete na Search Engine Roundtable.
Autor: Tým SOVA NET, 18. 4. 2011