Z vlastních zkušeností všichni víme, že vyznat se v obrovském množství přijatých e-mailů každý den, kde tři čtvrtiny z nich tvoří nezajímavý či nepotřebný obsah, je opravdu náročné. Tvořit a využívat správně e-mailingový marketing není jednoduché, ale existují nástroje, které vám v tom pomohou. Jedním z takových je populární český SmartEmailing.
Vyvarujte se rozesílání hromadných zpráv ze svého e-mailu – rozhodně to nepůsobí profesionálně ani důvěryhodně. E-mailové nástroje vám oproti osobnímu e-mailu umožní snadnou práci s hromadou dat, vytváření a správu kampaní i sběr kontaktů.
E-mail je stále základní způsob komunikace s klientem, protože se jedná o bezpečný kanál, který navíc umožňuje personalizovat obsah. V porovnání s ostatními kanály se jedná o univerzální nástroj k hromadným sdělením.
Zásadní výhodou oproti jiným kanálům je jeho nízká cena a nejlepší návratnost investic. „Je řada studií i výpočtů, které ukazují, že za každou investovanou korunu získáváte určitou částku zpátky, například investujete jeden dolar a čtyřicet dva dolarů se vám vrátí nazpět. A to, když se porovná s ostatními kanály, tak je nejvíce,“ říká šéfka SmartEmailingu Katka Fišerová v podcastu trendů v e-mail marketingu.
SmartEmailing je český nástroj pro e-mailovou a SMS komunikaci, který nabízí řadu nástrojů pro segmentování, personalizaci, sběr kontaktů nebo automatizování e-mailů. Využít můžete připravené šablony nebo si originální e-mail poskládáte z různých volitelných prvků.
V případě častých rozesílek se vám bude hodit business účet, kde se cena stanovuje ročně či měsíčně za počet kontaktů, na které můžete odesílat libovolný počet zpráv. Potřebujete hromadně rozeslat pouze jednorázový e-mail? Vyberte si kreditový účet, který průběžně dle potřeby dobíjíte.
Základem oslovení zákazníka je individuálně vytvořená nabídka. Každému uživateli můžete obsah e-mailu přizpůsobit na míru podle jeho chování. Kontakty lze členit podle jejich stáří, pohlaví, města, minulých nákupů, celkové aktivity nebo naopak neaktivity, klikání na odkazy a mnoha dalších kritérií.
Pokud chcete na vašem webu sbírat e-mailové adresy, stačí si vybrat z předpřipravených formulářů a text, obrázky a barvy upravit dle libosti. Na výběr máte několik druhů – formuláře, které se dají vložit do stránky, ale i pop-up okna.
Díky připraveným šablonám a prvkům je tvorba e-mailů i editace obsahu opravdu jednoduchá. Ovládání je velmi intuitivní a zvládne je i začátečník. Připravené šablony jsou navíc plně responsivní.
Nabízí pokročilou práci s kontakty a umožňuje jejich třídění, automaticky doplní oslovení, popřeje k svátku dle českého a slovenského kalendáře nebo zjistí ten nejlepší čas pro odesílání e-mailu dané osobě.
A/B testování probíhá podle stanovených kritérií, kde je možno testovat předmět či jiné prvky samotného e-mailu. Vyhodnocení probíhá podle otevíratelnosti či objemu prokliků.
Na závěr jsme pro vás sepsali seznam několik rad a tipů, na které byste neměli zapomenout při tvorbě e-mailu:
Kam dál?