Za každou úspěšnou firmou, každým love brandem, stojí v první řadě její zaměstnanci. Proč? Protože budování značky začíná uvnitř, s tím, co máme. Zaměstnanci pro ni tvrdě pracují a společně tvoří výsledné hodnoty. Jak jim práci ještě více zpříjemnit a ulehčit, a motivovat je ke skvělým výkonům? Digitalizace interní komunikace je jedním z řešení, díky kterému budou zaměstnanci šťastnější a firma efektivnější.
Komunikace uvnitř firmy pomáhá z velké části budovat firemní kulturu, protože zvyšuje motivaci zaměstnanců a tím jejich produktivitu. Digitální technologie zlepšují fungování procesů a služeb. Je mnohem jednodušší společně sdílet vize, cíle a hodnoty celé firmy, ke kterým máte neomezený přístup a najdete je přehledně na jednom místě. Ke každé implementaci digitalizace je potřeba přistoupit jako k tvorbě marketingové strategie. Co je cílem? Kdo jsou uživatelé a jejich potřeby? Jakými komunikačními kanály se jim řešení představí? A mnoho dalších otázek je potřeba zodpovědět, ještě před tím, než se pro komunitní portál rozhodnete. Velkou výhodou je mít dodavatele, který kombinuje znalost IT a marketingových procesů.
Pro rychlou komunikaci najdete mnoho mobilních aplikací, které na českém trhu existují, pro větší firmy, které potřebují digitalizace navzájem integrovat doporučujeme sáhnout pro větším a flexibilnějším řešení. Jako inspiraci můžeme představit náš vlastní produkt – Komunitní portál ONETEAM, který kompletně zajišťuje digitalizovanou interní komunikaci ve firmě. V létě jsme o něm napsali rozhovor s projektovou manažerkou, který přibližuje konkrétní vlastnosti a služby.
Aktuální generace zaměstnanců v produktivním věku vnímají technologie jako nerozlučitelnou součást svého každodenního života. Online komunikace získává na síle i díky nárůstu práce na dálku, která je čím dál více nabízena v jakýchkoliv pozicích spojených s prací u počítače.
Trvat na osobním setkání se v době pandemie nedá a neustále odkládat klíčové schůzky by byla firemní smrt, manažeři jsou nuceni přizpůsobit se jiným formám setkání. Pravdu je, že ale mnohým lidem kontakt chybí, například v obchodě. Z hlediska interní komunikace také. Z výzkumu personální společnosti Předvýběr.cz pro Hospodářské noviny vyplívá, že 45 % firem stále dává přednost klasickým poradám. Například při řešení zásadní strategie rozvoje firmy. Otázka je, jestli se nejedná jen o strach z neznáma v případě moderních technologií, které umožňují online sdílení schůzek. Kdo z vás na začátku roku 2020 znal nástroj zoom.us? A nyní je běžnou součástí našich pracovních životů.
Těžkopádné plánovaní hromadných videokonferencí, kde díky webkameře a mikrofonu spolu může komunikovat velké množství zaměstnanců je výzvou pro každého organizátora, automatizace i notifikace zaměstnanců přímo do jejich pracovních kalendářů jsou pak vítaným pomocníkem.
Může se jich účastnit velké množství lidí a společně tak sdílet důležité informace. Zaměstnanci se k nim připojují jak z počítače, tak přes mobil.
Fungují na podobném principu jako chatování na sociálních sítích s tím rozdílem, že jsou určeny pouze pro pracovníky dané firmy a jejich vzájemné rychlé komunikaci během práce. Vytvářejí se i různá seskupení s cílem předat informace konkrétní skupině zaměstnanců, například marketingové oddělení.
Klasika v podobě e-mailové komunikace na oblíbenosti pomalu klesá, a zaměstnanci čím dál více začínají upřednostňovat online přehledy, které jsou pro mladší generace přirozenější, i proto je potřeba hledat modernější kanály. Například interní zpravodajský portál s videi.
Průzkum Adaptace zaměstnanců a manažerů na digitální transformaci organizací odhalil, že:
Principem komunitních portálů je sjednocení informací, cílenost a jednoduchost komunikace, úbytek administrativy i zvyšování loajality zaměstnanců.
Zaměstnancům se na nich líbí zejména:
Ve firmě Hyundai používají zaměstnanecký portál Hyundai PLUS postavený na platformě ONETEAM, více o implementaci shrnuje tento článek. Rádi pomůžeme i vaší firmě zlepšit interní komunikaci na maximum a tím budovat pevnější firemní kulturu.