Možná jste si všimli, že se v některých Google Analytics účtech začala snižovat návštěvnost ze zdroje seznam/organic, ale obrovskou rychlostí začala narůstat návštěvnost ze search.seznam.cz/referral. Proč to nastalo a jak to opravit?
Důvodem jsou změny v prohlížeči Chrome od verze 85 - pokud přejdete z jedné domény na druhou, dochází k oříznutí URL jen na doménu. Google Analytics pak přijde o část informace (parametr q, který obsahuje vyhledávací dotaz), pomocí které v minulosti rozpoznal návštěvnost z organického vyhledávání.
Část návštěvnosti z organického vyhledávání (zejména ze Seznamu, ale objevuje se např. i u zdroje Centrum) se začala chybně propisovat jako návštěvnost z odkazů (tedy referral).
V Google Analytics je třeba nastavit filtry - např. podle Marka Leciána, které najdete popsané níže. Filtry budete potřebovat dva - první změní medium z referral na organic, druhý mění zdroj ze search.seznam.cz na seznam. Při nastavování filtry neprohazujte, protože záleží na jejich pořadí.
Nastavení filtrů najdete v administraci Google Analytics - na úrovni výběru dat - v kolonce Filtry.
Filtry budou vypadat takto:
Filtry v Google Analytics neopraví historická data - změna se projeví až od okamžiku, kdy filtry nastavíte. Díky oříznutí URL také nezískáte informace o vyhledávacích dotazech (i když bude návštěvnost již správně přiřazena pod seznam/organic).