Jak získat nové kontakty a rozšířit e-mailovou databázi? Uspořádejte soutěž!

Soutěže jsou populární především na sociálních sítích. Představují totiž jednoduchý a účinný způsob, jak získat nové sledující a ty stávající zaktivizovat. Co když ale k propagaci zkombinujete vícero marketingových kanálů? Přečtěte si o tom, jak pomáháme s pořádáním soutěží značce Energys Hobby a kolik nových kontaktů je možné tímto způsobem získat.

Energys Hobby 

Energys Hobby je náš dlouholetý klient. Jedná se o značku krmiv pro nosnice, králíky, ovce a jiná hospodářská zvířata od společnosti De Heus. Pro Energys Hobby zastřešujeme správu online marketingu: vytváříme mailing, spouštíme kampaně, staráme se o SEO a organizujeme soutěže.

Proč se pustit do pořádání soutěží?

Soutěže jsou skvělým způsobem, jak získat nové kontakty a zvýšit povědomí o své značce. A vyplatí se to: Podle průzkumů více než 65 % respondentů považuje soutěže na sociálních sítích za efektivní pro rostoucí počet sledujících.

Energys Hobby a soutěže

Hlavním cílem pořádání soutěží pro Energys Hobby je získání nových kontaktů do e-mailové databáze, což nám umožňuje pravidelnou komunikaci s kontakty v podobě zasílání novinek, článků a aktuálních informací o společnosti. Díky tomu buduje Energys Hobby vzájemný vztah a značku, ale zároveň přitom také získává nové zákazníky.

Vedlejším cílem je získání nových sledujících na sociálních sítích a zvýšení povědomí o značce mezi relevantním publikem.

Energys Hobby pořádá soutěž přibližně 4x do roka. Často je téma soutěže spojeno s ročním obdobím (Vánoční soutěž) nebo významnými dny (Soutěž k mezinárodnímu dni králíků). Výhrou je obvykle některé z krmiv od Energys Hobby nebo dárek od obchodního partnera (v minulosti například kurník nebo sada krmítka a napáječky).

Proces soutěže

Soutěžní článek

Pro soutěž vždy vytvoříme nový článek, ve kterém uživatelé naleznou nejen soutěžní otázku a termín konání, ale také vždy aktualizovaná pravidla. Soutěžící odpovídají skrze formulář, který je na stránku vložený a vytvořený přes Smart Emailing - kontakty se tedy po vyplnění rovnou propisují do vybraného seznamu v e-mailové databázi. Formulář se na soutěžní stránce zobrazuje vždy jen v termínu konání soutěže, poté je skryt.

Energys Hobby - case study

ukázka soutěžní stránky na webu Energys Hobby

Propagace soutěže

Aby se soutěž dostala k co největšímu počtu lidí, je potřeba ji dostatečně zpropagovat. U soutěží pro Energys Hobby volíme následující způsoby:

1. Mailing na celou databázi

K soutěži vytvoříme newsletter, který obsahuje informaci o soutěži, aktuální sezónní článek a informace o výhře. Tento e-mail rozešleme v den začátku soutěže na celou databázi.

 Energys Hobby - case study

ukázka z newsletteru

2. Příspěvek na sociálních sítích a jeho propagace

Energys Hobby umístí příspěvek s informací o soutěži a odkazem na soutěžní článek na své sociální sítě - Facebook a Instagram. Tomuto příspěvku po dobu konání soutěže zaplatíme propagaci s denním rozpočtem 100 - 200 Kč. To zajistí, že se soutěž dostane k mnohem většímu počtu uživatelů a do e-mailové databáze tak získáme více nových kontaktů.

 Energys Hobby - case study

ukázka soutěžního příspěvku

Vyhodnocení soutěže

Po ukončení soutěže exportujeme ze Smart Emailingu seznam soutěžících. Z toho vylosujeme pomocí generátoru náhodných čísel určený počet výherců. Ti jsou následně kontaktováni prostřednictvím telefonátu.

Výsledky

Soutěže pravidelně přináší do databáze Energys Hobby desítky až stovky nových kontaktů.

Níže si můžete prohlédnout výsledky některých ze soutěží z poslední doby:

 

SOUTĚŽ O KRMIVO PRO NOSNICE

doba trvání: 1 týden 

Celkový počet soutěžících: 1039

Počet nových kontaktů: 489

 

VELKÁ ADVENTNÍ SOUTĚŽ

doba trvání: 2 týdny

Celkový počet soutěžících: 1 128

Počet nových kontaktů: 713

 

VELKÁ KOKOBOX SOUTĚŽ

doba trvání: 12 dní

Celkový počet soutěžících: 746

Počet nových kontaktů: 476

Na co je dobré myslet při vymýšlení soutěže

A co bychom vám poradili, pokud se sami chystáte do plánování soutěže pustit? Určitě nepodceňte volbu termínu. Myslete na to, jaké problémy řeší vaše cílová skupina v danou sezónu a propojte to se soutěžní otázkou i výhrou. Tak získáte soutěž, která opravdu zaujme a motivuje k účasti.

Sledovat můžete významné dny, které vám k soutěži nabídnou inspiraci. Což takhle využít mezinárodní den zdravého spánku nebo světový den grafiky? Nebojte se být kreativní a spojit daný svátek se svým oborem.

Získejte nové kontakty do databáze i vy!

Chcete využít sílu soutěží i vy? Napište nám a rádi vám pomůžeme s vymyšlením konceptu i úspěšnou realizací!

 

E-mail: Maria.Mrazova@sovanet.cz

Telefon: + 420 736 631 204

Autor: , 9. 7. 2024

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Your name *
Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.