Druhý ročník SOVA OPEN DAY je za námi. Program v režii internetové agentury SOVA NET, business komunity Bezones a vzdělávací agentury SOVA STUDIO přilákal zájemce o inspirativní nápady z řad HR specialistů, manažerů a marketingových nadšenců. Podle ohlasů účastníků jsme letos připravili obzvláště chutný koktejl témat, v nichž si každý našel své. Vše zarámované pohodovou atmosférou a afterparty.
Program „Rozvoj digitálního světa a jak s ním držet krok“ zahájil Jiří Hlavenka, matador internetového podnikání a jeden z významných investorů Kiwi.com, který dal nahlédnout pod pokličku úspěchu startupu.
Právě inovativní přístup k prodeji letenek udělal z původně malé firmy dnešní superúspěšnou společnost, která je významným prodejcem prakticky všech světových aerolinek s obratem, který násobně roste.
Filip Dřímalka je zkušený řečník, který umí zaujmout – jeho tým pracuje na digitálních inovacích pro významné značky, jako jsou ŠKODA, Axa, Inoutic a další. V zajímavé přednášce upozornil i na úskalí digitálních inovací: to však spočívá často v nepřipravenosti firem na komplexní změny. Ve výsledku tak můžou projekty digitalizace „zamrznout“ na rozhodovacích kompetencích na různých úrovních řízení firmy.
Igor Forberger promluvil za leadra v segmentu lehkých stavebních materiálu – značku Ytong. Firma je inovátorem nejen v produktech, ale i v přístupu k trhu: distributorům, projektantům i zákazníkům. Tento inovativní přístup i v marketingu se podílí na celkové efektivitě firmy.
Ondřej Bělský se podělil o zkušenosti s přístupem k inovacím u eshopového leadera Alza. Ty rostou často po malých krůčcích a zdaleka se nemusí odehrávat pouze v „digitální zóně“, ale velmi efektivně se s nimi dá pracovat například v místě prodeje. Např. elektronické platební kiosky ve výdejních místech Alzy udělaly radost jak zákazníkům, tak personálu.
Mezi známé inovátory v online prostředí určitě patří i Seznam – právě díky inovacím se mu daří držet silnou pozici vůči leaderovi na trhu. Jiří Studený se zaměřil na inovace v inzertních formátech a podělil se o zkušenosti z jejich uvádění.
Atraktivní program nabídla i HR část programu.
Zástupci (respektive zástupkyně) firmy Xella (výrobce značky Ytong) se podělily o zkušenosti s budováním mezigeneračních týmů a jak maximalizovat synergický efekt této spolupráce.
Publikum si získal Martin Bazala ze společnosti Raynet, která vyvíjí a úspěšně prodává stejnojmenný CRM systém na řízení vztahů se zákazníky. Ukázal, jak může dobře zpracované video posloužit nejen k budování vztahů se zákazníky, ale také ke komunikaci firemních hodnot – firemní kultura a atmosféra na pracovišti je v dnešní situaci na trhu práce často klíčovým faktorem, který ovlivní rozhodování zaměstnanců.
Denisa Janatová věnovala pozornost tomu nejdůležitějšímu - Stejně jako marketing se o strategii musí opírat i HR v dnešní době. Klasické metody a komunikační kanály již dávno našly své limity a do popředí se dostávají moderní HR nástroje a sociální sítě.
Jak Tomáš Surka ze Surka Group, tak Kateřina Gábová z Kiwi.com se zaměřili na problematiku začleňování generace Y do firemních týmů. Tato generace má specifické motivace, očekávání a představy o životě. Při správném vybalancování všeho mohou přinést do pracovních týmů novou dynamiku
Prostor v přestávkách mezi jednotlivými přednáškami byl vyplněn konzultacemi a neformálním setkáním s našimi hosty – jak s klienty, tak s těmi, které jsme viděli poprvé
Celý den vyvrcholil ve znamení blížícího se ho 100. výročí založení Československé republiky - v jeho duchu pojal totiž své vystoupení zpěvák David Uličník. V doprovodu cimbalisty Michala Grombiříka představil účastníkům výběr známých českých a slovenských hitů. V kombinaci s dobrým jídlem a občerstvením zajistil to správné ukončení celého dne.
Máme radost z pozitivních ohlasů ze strany našich hostů a věříme, že příští rok letošní laťku překoná!