Marketingové novinky a tipy - listopad 2024

Listopad se pomalu chýlí ke svému konci a my vám přinášíme naše tradiční novinky a tipy ze světa online marketingu. Dnes se budeme věnovat Skliku, falešným e-mailovým statistikám, Instagramu, influencerům nebo průzkumu ohledně umělé inteligence.

Přejeme příjemné počtení!

Vylepšené měření konverzí Skliku a Zboží.cz

Seznam přišel s informací, že 12. listopadu došlo k rozšíření technologií měření konverzí Skliku a Zboží.cz. Systém slibuje přesnější přehled o výkonu kampaní na Seznamu a jeho partnerské síti díky schopnosti systému doměřit více konverzí. Toto vylepšení by mělo způsobit, že počet konverzí v Skliku průměrně stoupne o 6 % a ve Zboží.cz dokonce o 25 %. Více informací o vylepšeném měření najdete zde.

Zlepšuje se výkon vašich e-mailů? Nemusí to být tak, jak to vypadá…

Mailkit přišel s varováním, že roste počet falešných kliknutí, která jsou často způsobená bezpečnostními opatřeními e-mailových služeb nebo zařízení, především společnosti Apple. A právě teď, v období Vánoc, sledují marketéři výsledky svých e-mailových kampaní více, než kdy jindy. Mailkit údajně od začátku roku 2024 zaznamenal 100% nárůst v detekci falešných kliknutí. Při interpretaci výsledků tedy nezbývá než být obezřetní, protože výsledky mohou být zkreslené.

Nižší kvalita u méně sledovaných videí na Instagramu

Z Instagramu přichází zpráva, že začne měnit kvalitu videí ve Stories a Reels. Snižovat nebo zvyšovat ji má na základě zapojení. Obecně platí, že Instagram se snaží zobrazit video obsah v co nejvyšší kvalitě. Pokud ale video nezaujme širší publikum a většina zhlédnutí proběhne krátce po zveřejnění, platforma sníží jeho kvalitu. Pokud následně video začne získávat více pozornosti, Instagram opět přepne na vyšší kvalitu zobrazení.

Influenceři a nová povinnost registrace u RRTV

Před několika dny zarezonovala online světem zpráva, podle které by měli mít všichni influenceři povinnost se registrovat u Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Tato novinka by se měla týkat všech osob, které vytvářejí audiovizuální mediální obsah na platformy typu Instagram, Facebook, či TikTok a generují tím zisk. Ve výkladu nové povinnosti panuje nejistota a chaos, a tak není divu, že je internet plný diskuzí a emocí. Více informací o aktuální situaci najdete zde.

vyhledavani

 45 % zákazníků používá nástroje umělé inteligence k vyhledávání informací o značce a důvěřuje jim

Průzkum společnosti Yext odhalil, že zvyky uživatelů při vyhledávání produktů, služeb a informací o značkách se mění, což by mohlo znamenat konkurenci pro vyhledávač Google. Z průzkumu vyšlo najevo, že při vyhledávání informací o značce 45 % zákazníků pravděpodobně použije nástroj s umělou inteligencí, 51 % nyní používá sociální média a 28 % se obrací na hlasové asistenty. Ze zprávy společnosti Yext vyplývá, že 64 % zákazníků stále začíná svou cestu za vyhledáváním na tradičním vyhledávači, což poukazuje na přetrvávající potřebu silné viditelnosti ve vyhledávačích. Zákazníci však při hledání informací o produktech nebo službách používají v průměru tři nástroje nebo kanály - to znamená, že většina z nich už jen „nevygoogluje“, přičemž 49 % respondentů uvedlo, že pravděpodobně důvěřují odpovědi vytvořené umělou inteligencí ve vyhledávači, například přehledům umělé inteligence společnosti Google. Více o průzkumu zjistíte zde.

Autor: Tým SOVA NET, 26. 11. 2024

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Your name *
Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.