Listopad se pomalu chýlí ke svému konci a my vám přinášíme naše tradiční novinky a tipy ze světa online marketingu. Dnes se budeme věnovat Skliku, falešným e-mailovým statistikám, Instagramu, influencerům nebo průzkumu ohledně umělé inteligence.
Přejeme příjemné počtení!
Seznam přišel s informací, že 12. listopadu došlo k rozšíření technologií měření konverzí Skliku a Zboží.cz. Systém slibuje přesnější přehled o výkonu kampaní na Seznamu a jeho partnerské síti díky schopnosti systému doměřit více konverzí. Toto vylepšení by mělo způsobit, že počet konverzí v Skliku průměrně stoupne o 6 % a ve Zboží.cz dokonce o 25 %. Více informací o vylepšeném měření najdete zde.
Mailkit přišel s varováním, že roste počet falešných kliknutí, která jsou často způsobená bezpečnostními opatřeními e-mailových služeb nebo zařízení, především společnosti Apple. A právě teď, v období Vánoc, sledují marketéři výsledky svých e-mailových kampaní více, než kdy jindy. Mailkit údajně od začátku roku 2024 zaznamenal 100% nárůst v detekci falešných kliknutí. Při interpretaci výsledků tedy nezbývá než být obezřetní, protože výsledky mohou být zkreslené.
Z Instagramu přichází zpráva, že začne měnit kvalitu videí ve Stories a Reels. Snižovat nebo zvyšovat ji má na základě zapojení. Obecně platí, že Instagram se snaží zobrazit video obsah v co nejvyšší kvalitě. Pokud ale video nezaujme širší publikum a většina zhlédnutí proběhne krátce po zveřejnění, platforma sníží jeho kvalitu. Pokud následně video začne získávat více pozornosti, Instagram opět přepne na vyšší kvalitu zobrazení.
Před několika dny zarezonovala online světem zpráva, podle které by měli mít všichni influenceři povinnost se registrovat u Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Tato novinka by se měla týkat všech osob, které vytvářejí audiovizuální mediální obsah na platformy typu Instagram, Facebook, či TikTok a generují tím zisk. Ve výkladu nové povinnosti panuje nejistota a chaos, a tak není divu, že je internet plný diskuzí a emocí. Více informací o aktuální situaci najdete zde.
Průzkum společnosti Yext odhalil, že zvyky uživatelů při vyhledávání produktů, služeb a informací o značkách se mění, což by mohlo znamenat konkurenci pro vyhledávač Google. Z průzkumu vyšlo najevo, že při vyhledávání informací o značce 45 % zákazníků pravděpodobně použije nástroj s umělou inteligencí, 51 % nyní používá sociální média a 28 % se obrací na hlasové asistenty. Ze zprávy společnosti Yext vyplývá, že 64 % zákazníků stále začíná svou cestu za vyhledáváním na tradičním vyhledávači, což poukazuje na přetrvávající potřebu silné viditelnosti ve vyhledávačích. Zákazníci však při hledání informací o produktech nebo službách používají v průměru tři nástroje nebo kanály - to znamená, že většina z nich už jen „nevygoogluje“, přičemž 49 % respondentů uvedlo, že pravděpodobně důvěřují odpovědi vytvořené umělou inteligencí ve vyhledávači, například přehledům umělé inteligence společnosti Google. Více o průzkumu zjistíte zde.