Je tu konec října a my pro vás máme několik novinek a tipů ze světa online marketingu!
Dnes se podíváme na možnosti úprav fotografií pomocí AI od Mety, představíme naši novou case study o efektivním e-mailingu, přineseme vám tipy, jak zaujmout programatickou reklamou, poradíme, kdy je ten správný čas odstartovat vánoční kampaně a nakonec zmíníme novinku na YouTube.
Přejeme příjemné počtení!
Meta přichází s novými vizuálními genAI nástroji zdarma, které umožňují hned několik typů úprav na vašich fotografiích. Update modelu Imagine AI nabízí například změnu pozadí, přidání vámi zvolených prvků na fotografii nebo změnu oblečení. Nové možnosti se týkají Facebooku, Instagramu i Messengeru. Více se dozvíte tady.
Připravili jsme si pro vás novou case study, která se věnuje e-mailovému marketingu! Ať už máte e-shop, pořádáte vzdělávací kurzy nebo vyvíjíte aplikaci, mailing může být skvělým nástrojem pro budování vztahu s vašimi zákazníky a zlepšení vaší online propagace. Zjistěte, jaké typy e-mailů rozesíláme pro naše klienty a proč je mailing to pravé ořechové i pro vaše účely! Nechte se inspirovat zde.
Programatické reklamy umožňují firmám nabízet své produkty cílovému publiku na online platformách, jako jsou aplikace a webové stránky. Kampaně jsou nejčastěji spouštěny pomocí automatizovaného softwaru, což z nich činí efektivní možnost, jak rychle oslovit velké publikum.
Tyto reklamy jsou přizpůsobeny vašim preferencím a jsou sledovány pomocí souborů cookie třetích stran napříč webem.
Jak na to, aby byla tato reklama efektivní?
Při vytváření person zmiňte všechny relevantní detaily, abyste oslovili ty správné lidi a upoutali jejich pozornost.
Stanovte si cíle své kampaně - Každá B2B marketingová kampaň má jedinečný účel. Může jím být generování leadů, získání návštěvnosti nebo zvýšení povědomí o značce. Stanovení cíle aktuální programatické reklamní kampaně je zásadní pro přilákání správného publika.
Investujte do nové grafiky - Bez ohledu na to, jak působivý může být určitý reklamní banner nebo sdělení, časem ztratí svou účinnost. Váš produkt se může vyvíjet spolu s potřebami zákazníků - možná se ve vašem oboru objeví nová inovace, která změní způsob práce a myšlení vašeho publika. Experimentujte s různým obsahem – to upoutá pozornost publika.
Více tipů a podrobností najdete zde.
Ačkoliv to venku ještě hraje všemi podzimními barvami, už je čas promýšlet vaši vánoční marketingovou strategii. Právě vánoční reklamy totiž hrají klíčovou roli při zvyšování prodeje a angažovanosti zákazníků. Kdy ale vánoční kampaně spustit?
Pokuste se rozklíčovat chování jednotlivých typů zákazníků. Někteří začínají lovit nabídky v říjnu, zatímco výrazný nárůst nastává v listopadu při akcích jako je Black Friday. V prosinci převládají zákazníci nakupující na poslední chvíli, kteří hledají výhodné nabídky.
Kdy tedy s kampaněmi začít?
Říjen: Brzké kampaně
Začít už v říjnu vám umožní budovat povědomí a přitahovat první zákazníky prostřednictvím upoutávek a speciálních nabídek.
Listopad: Hlavní sezóna
Spuštění kampaní v listopadu koresponduje s akcemi jako Black Friday, kdy se vyplatí propagovat slevy a časově omezené nabídky pro lovce výhod.
Prosinec: Na poslední chvíli
V prosinci cilte na pozdní nakupující zdůrazněním rychlého dodání a dárků na poslední chvíli.
Načasování vánoční marketingové kampaně může výrazně ovlivnit její úspěch. Ať už se rozhodnete začít brzy, přizpůsobit se nákupním špičkám nebo se zaměřit na kupující na poslední chvíli, klíčové je pečlivé plánování a strategické provedení.
Více si můžete přečíst zde.
V rámci formátu YouTube shorts můžete nově publikovat videa dlouhá až tři minuty. Podle YouTube tak získáte více času na vyprávění příběhů, předvedete svou kreativitu a zaujmete své publikum. Tato novinka vstoupila v platnost 15. října. Videa nahraná k tomuto datu nebo později s čtvercovým nebo vertikálním poměrem stran v délce do tří minut budou na YouTube zařazena do kategorie shorts.