Marketingové novinky a tipy - únor 2024

Je tu únor a spolu s ním naše marketingové novinky a tipy! Dnes se budeme bavit o sociálních sítích, umělé inteligenci, jednom zahraničním průzkumu marketérů a trendujících tématech na Seznamu za minulý rok.

Přejeme příjemné počtení! :)

Flipside aneb Instagram zkouší obsah jen pro vyvolené

Také jste si už někdy na Instagramu založili soukromý účet určený pouze pro vaše přátele? S novou funkcí už nemusíte – Instagram totiž zkouší Flipside, který umožní sdílet obsah jen pro vámi vybrané publikum.

Vytvoříte si tak jednoduše podmnožinu svých sledujících, pro které můžete přidávat příspěvky, které byste široké veřejnosti neukázali. Toto vylepšení ocení uživatelé, kteří komunikují především v soukromých zprávách s omezeným počtem lidí.

Označení obrázků vytvořených umělou inteligencí na Facebooku a Instagramu

Meta prohlásila, že obrázky vytvořené pomocí AI bude označovat. Hlavním důvodem je šíření falešných zpráv, které mohou AI obrázky podpořit. K podobným opatřením přistupuje čím dál více platforem. Složitější situace ale nastává ve spojitosti AI vytvořeným audiovizuálním obsahem, který se obtížněji identifikuje.

Marketingové novinky únor 2024

Meta přichází s novými metrikami pro videoreklamy

Novou metriku s názvem Aktivní zhlédnutí (Engaged View) ocení všichni, kdo používají reklamy v podobě videí. Tato novinka umožní inzerentům měřit konverze, ke kterým dojde do 24 hodin od přehrání reklamy, pokud uživatelé zhlédli alespoň 10 sekund videa nebo 97 % délky videa pod 10 vteřin. Díky tomu lépe poznáte efektivitu svých videoreklam.

V jakých sektorech se vyplatí pracovat v marketingu?

Anglická webová stránka Marketing Week se pustila do průzkumu týkajícího se kariéry a platů v marketingu. Tento průzkum mimo jiné také odhalil, jaké sektory marketérům nabízí možnost nejvyšších platů.

A jak to dopadlo? Na nejvyšších příčkách mzdového žebříčku jsou marketéři pracující v automobilovém průmyslu, následují prodejci spotřební elektroniky a zdravotnictví a farmacie. na spodní hranici žebříčku jsou ti, kteří pracují v oblasti cestování a volného času či sportu. Na posledním místě najdeme marketéry, kteří pracují ve školství.

Více se dočtete zde.

Seznam.cz a trendy témata loňského roku!

Jaká témata rezonovala ve vyhledávači Seznamu minulý rok? Seznam sleduje takzvané trending topics, které můžete najít pod hledacím polem. Jedná se o témata, která uživatelé v současné době nejvíce hledají. Seznam se podělil o TOP 20 témat loňského roku.

Žebříčku vévodí slavné osobnosti - Agáta Hanychová, Harry a Meghan či Petr Pavel. Uživatele zaujala také témata jako je StarDance 2023, Hokej nebo Česká pošta. Na celý seznam oblíbených dotazů se můžete podívat zde.

 

A to je od nás vše. Přejeme vám úspěšné dny a těšíme se u dalších novinek :)

Autor: Tým SOVA NET, 12. 2. 2024

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Your name *
Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.