Vítáme vás u dubnových novinek a tipů ze světa online marketingu! Dnes se podíváme na ukončení podpory cookies, na neúspěch aplikace BeReal a novinky u dalších sociálních sítích nebo jak podle zahraničního průzkumu marketéři vnímají home office oproti práci v kanceláři.
Přejeme příjemné počtení!
V březnu 2024 přišla změna v měření analytiky, Consent Mode V2. Jedná se o mód, který je nově vyžadován při používání Google Analytics a Google Ads. A jeho cíl? Sladění webových stránek s globálními normami a předpisy ohledně ochrany soukromí.
A čeká nás další velká změna - na podzim skončí soubory cookies třetích stran v prohlížeči Google Chrome. Očekávat se tak dá pokles výkonnosti kampaní a méně přesné remarketingové cílení. Jak se na to připravit? To zjistíte zde.
Sdílet reálné okamžiky z vašeho života a to jen jednou denně v náhodně určený čas - na tomto základu funguje aplikace Be Real, kterou mnozí oceňovali za její autenticitu jdoucí proti vyumělkovanosti Instagramu a dalších sociálních sítí.
Počet uživatelů aplikace sice roste, ale příjmy nikoliv. Podle informací Business Insideru má aplikace dostatek peněz pouze na deset měsíců provozu.
Jak aplikaci zachránit? Je potřeba, aby přišla s plánem, jak služby monetizovat a co nejrychleji získat velké množství nových uživatelů.
Pokud vás obtěžovaly reklamy na Facebooku a Instagramu, ale nechtěla se vám platit původní cena placené varianty Facebooku a Instagramu, zbystřete. Meta totiž přichází s novou, nižší částkou. Místo původních 9,99 eur měsíčně zaplatíte 5,99 eur za jeden účet a 4 eura za jakýkoliv další účet.
Placená varianta Facebooku a Instagramu je v Evropské unii dostupná od loňského podzimu. Uživatelům nabízí možnost nesdílet osobní údaje a nezobrazovat reklamy.
To, že si uživatel může na Seznamu zvolit, jestli chce nebo nechce sdílet svá osobní data za účelem zobrazení relevantních reklam, není žádnou novinkou. Nově bude ale varianta, kdy data sdílet nechcete, zpoplatněna částkou 79 korun.
Nový platební model s názvem Seznam bez cílené reklamy se již začal testovat na několika desítkách tisíc uživatelů. V následujících týdnech se očekává postupné nasazení na všechny uživatele. Více zjistíte zde.
Web marketingweek se rozhodl udělat průzkum mezi marketéry. Ústředním tématem byl home office a práce v kanceláři. Výzkum odhalil, že v době, kdy se řada významných značek rozhodla zvýšit počet dní strávených na pracovišti, není tento tlak na přítomnost v kanceláři vítán všemi pozitivně.
Čtvrtina z více než 3 000 marketérů, kteří se zúčastnili průzkumu, uvedla, že cítí tlak na návrat do kanceláře. Více než polovina marketérů přitom označuje flexibilní/hybridní práci za velmi důležitou. Téměř pětina navíc uvádí, že zvažuje změnu zaměstnání kvůli flexibilní práci.
Jak dokládají statistiky průzkumu, v některých organizacích vzniká napětí mezi požadavky podniku a přáními zaměstnanců.