Měsíc se s měsícem sešel a máme tu další marketingové novinky a tipy! Co je nového v online marketingu? Dnes se budeme bavit o umělé inteligenci, a to ve spojitosti s Metou či influencery. Taky se zaměříme na Sklik nebo na Instagram a na závěr vám dáme pár tipů, jak dělat online marketing efektivně i v letním období.
Přejeme příjemné počtení!
Na přelomu dubna a tohoto měsíce se konala konference Newfronts 2024, kde Meta představila hned několik nových AI reklamních nástrojů. Meta vám například nově doporučí ty nejlepší tvůrce na základě různých aspektů, jako je podobnost publika, příbuznost témat a další. Meta v Reels také spouští reklamy s vícero produkty, které budou využívat položky z vašeho produktového katalogu k zobrazení relevantních shod pro všechny uživatele. O všech nových nástrojích si můžete přečíst zde.
Společnost Sprout Social se podívala na zoubek novému trendu AI influencerů a na to, jak moc ještě v dnešní době uživatelům záleží na autenticitě. Zjistila, že téměř polovina spotřebitelů (49 %) nakupuje denně, týdně nebo měsíčně díky obsahu od influencerů. Důvěra v influencery je navíc na vzestupu, protože 30 % respondentů uvedlo, že jim důvěřuje ještě více než před půl rokem. Autenticita jako klíčová vlastnost influencerů je však možná na ústupu. Pouze 35 % spotřebitelů z generace Z uvedlo, že jim u influencerů nejvíce záleží na autenticitě, zatímco 47 % uvedlo, že jim záleží na počtu sledujících. To nahrává novému trendu influencerů vytvořených umělou inteligencí. Více závěrů z tohoto průzkumu najdete zde.
Seznam rozšiřuje propojení mezi Sklikem a Zbožím.cz, a to ve zpracování konverzí. Díky tomu bude jejich počet přesněji odrážet jejich skutečný objem. Pokud se uživatel před provedením objednávky proklikne přes reklamu Skliku i nabídku ve Zboží, konverzi si dříve přičítala kampaň v Skliku i kampaň Zboží.cz. Nově se konverze přičte pouze poslední kampani. Tento nový způsob měření kampaně vešel v platnost 6. května 2024. Více informací o této novince najdete tady.
Instagram přichází s novým režimem Clear Mode, který zajišťuje čistší zobrazení Reels videí. Po zapnutí tohoto režimu se skryje uživatelské rozhraní a popisy, takže vás nebude od sledování videa nic rozptylovat. Instagram také aktualizuje algoritmus feedu. Ten bude upřednostňovat autory původního obsahu oproti těm, kteří jejich příspěvky pouze přesdílejí. Více o novém algoritmu najdete zde.
Letní období většinou znamená kvůli prázdninám útlum ve většině oblastech, a to včetně marketingu. Vezměte to jako svou příležitost zaujmout a naplánujte si s dostatečným předstihem strategii pro svůj byznys s pomocí některých z následujících tipů:
Sledujte významné dny a svátky, na kterých můžete svůj marketing postavit. Díky upozornění na dané téma můžete rozvířit aktuální diskuzi a navíc rozšířit povědomí o své značce! A to především v případě, že se dané oslavované téma nějak týká vašeho podnikání. Co třeba Světový den životního prostředí (5. 6.), Evropský den hudby (21. 6.) nebo Světový den polibku (6. 7.)?
Spusťte letní výprodej. Rozjeďte výprodejovou akci s pomocí e-mail marketingu a uvidíte, že se objednávky jen pohrnou.
Uspořádejte letní soutěž na sociálních sítích. Jak angažovat své sledující a nasbírat několik nových kontaktů? Díky soutěži! Zkuste třeba letní fotosoutěž - vaše publikum se určitě rádo podělí o fotky zážitků z dovolené. A o to víc, když budou hrát o nějakou pěknou cenu.
Vymyslete na léto nové vizuály! S létem se pojí hravé barvy, slunce, voda a koktejly! Pokud chcete zákazníky dostat do nákupní nálady během nejteplejších měsíců roku, musí vaše značka souznít s jejich náladou.