Nevyžádaná pošta a vyžádané adresy

Určitě se mnou budete souhlasit v tom, že mezi základní atributy správného e-mailu patří především jeho úspěšné doručení. Bez adresátovi pozornosti je totiž jedno, jaká trefná slovní spojení používáte, jak krásný úvodní obrázek jste zvolili a jak moc vám vlastně psaní e-mailu zabralo času. V tomto článku si proto shrneme to nejdůležitější, co můžete udělat pro to, aby váš e-mail úspěšně našel svého adresáta.

Když se vaše pošta změní v nevyžádanou

První oblastí, na kterou je potřeba si dávat pozor, je formální podoba e-mailu. Poměr textů ku obrázkům by měl například přesahovat 60%, velikost písma nesmí být větší než 50 px. Kromě toho není také možné použít barvu písma, která by byla podobná pozadí e-mailu.

Vyhnout se spammerství lze poté tak, že budete zasílat e-maily pouze zájemcům, tedy lidem, kteří je rádi čtou a o vaše zprávy tak stojí. Problémem může také být odesílka z adresy freemailové služby, tedy například z Gmailu, Seznamu a podobně. Vhodné je použít vlastní či firemní doménu.

Co se týče předmětu e-mailu, není vhodné psát celý text velkými písmeny, používat více vykřičníků a otazníků nebo různé obrázkové znaky jako jsou například srdíčka. V textu se poté hodí schovávat odkazy pod frázi jako „více informací zde“ a podobně.

Je vaše kampaň opravdu kvalitní?

Teorii máme, ale co když chcete zjistit jak si vaše kampaň skutečně vede? Nejvěrnějším způsobem, jakým si můžete e-mail zkontrolovat, je ho odeslat na testovací seznam s adresami. Další možností je testování kvality e-mailu pomocí služby Mail-tester.com

Na Mail-testeru stačí zkopírovat zobrazený e-mail a vložit ho jako kontakt do svého testovacího seznamu. Po odeslání kampaně se vám na stránce zobrazí statistika vašeho e-mailu, díky které budete znát slabá místa své kampaně.

Hygiena je důležitá aneb i databáze potřebuje někdy pročistit

Hygiena databáze znamená pravidelné odstraňování trvale nefunkčních e-mailových adres. Důvodů pro nedostupnost adres je hned několik. Příjemci mohou svou adresu měnit, nebo se vyskytnou jiné technické problémy. Proto je nutné tyto nefunkční adresy ze své databáze vyřadit. A to nejen ty vyloženě nefunkční, ale také ty, které na naše zprávy dlouhodobě nereagují.

Tento krok je důležitý kvůli vaší reputaci. Ta je totiž stanovena četností pokusů o doručení e-mailů na nedostupné adresy, a pokud si databázi nečistíte, je poškozena právě vaše reputace. Vhodné je také pročisťovat kontakty, které s vámi nekomunikují, tedy si e-maily od vás nečtou a neklikají v nich na odkazy. Díky tomu získáte kampaně s vysokou úspěšností.

Co je to double opt-in a proč je to důležité

Už jsme si výše řekli, že je důležité mít ve své databázi kontaktů aktivní adresy, na které se náš e-mail bezpečně dostane. Abyste měli jistotu, že se právě taková adresa do vašeho seznamu příjemců dostane, a že bude vaše databáze kvalitní, je právě double opt-in vaším pomocníkem.

Double opt-in se využívá v případě, že chcete zasílat e-mailem například newlestter, k čemuž potřebujete souhlas uživatele. Ten vám do formuláře vyplní svůj e-mail, na který vy pošlete e-mail pro potvrzení souhlasu. Teprve poté si zařadíte kontakt do své databáze. Právě toto potvrzení totožnosti je double opt-in, kdy si ověřujete, že daná adresa opravdu náleží člověku, který formulář vyplnil, a že je tato adresa funkční, a pro vás tedy hodnotná.

 

Věřím, že po tomto článku už do spamů nespadnete a i hygieně své databáze budete věnovat pozornost, kterou si zaslouží. Vždyť co je víc, než kvalitní (a především doručená) komunikace s klientem.

Autor: Denisa Kupsová, 6. 1. 2022

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Your name *
Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.