Naše digitální agentura SOVA NET letos představila výsledky implementace B2B obchodního portálu SMARTBIZ. Ten má za cíl zefektivnit obchodní proces, snížit administrativní zátěž a v neposlední řadě také posílit vztah se zákazníky. Využít tuto novou platformu se rozhodla i společnost MINIROL, která díky tomu zaregistrovala výrazné pozitivní změny ve zrychlení poptávkového a objednávkového procesu.
Splnit zákazníkovi jeho přání a získat si jeho loajalitu. To je vize, kterou dnes má snad každý podnik. Dnes už totiž víme, že je to právě dobrá zákaznická zkušenost, která dělá z nových zákazníků stálé a zvyšuje obraty firmy. Jeden ze způsobů, jak toho docílit, je využití inovací a moderních technologií. Nakonfigurovat si výrobek, vidět rozměry, konečnou cenu a během jedné schůzky vše poslat do výroby s potvrzením doručení hotové zakázky? Takové řešení umí nastavit i šikovní brněnští vývojáři.
Bezpečnost informací je na prvním místě!.Mezi zabezpečené komunitní platformy, které přináší možnosti optimalizace, se řadí také B2B obchodní portály SMARTIBIZ, které dnes v oblasti podnikání hrají čím dál větší roli. Uspokojit pestré zákaznické požadavky ovšem není jen tak – potřebují zakázky vyřídit co nejdříve, chtějí mít okamžitě k dispozici cenu a přesný termín dodání. Vyřídit veškeré dotazy a objednávky rychle je však někdy téměř nemožné. A právě v tu chvíli nabízí pomocnou ruku obchodní portály.
Na poptávku po zefektivnění obchodních procesů zareagovala brněnská firma SOVA NET, která vytvořila inovativní B2B portál SMARTBIZ splňující veškeré klíčové nároky firem i zákazníků do puntíku. Určen je zejména pro podniky, které potřebují urychlit celý obchodní a objednávkový proces přímo napojený na výrobu. Všechny firmy obsluhují síť obchodníků, nebo distributorů a potřebují jim poskytnout platformu se všemi informacemi o produktu, kombinaci řešení doplňků a variabilitu parametrů pro výrobu na míru. Samozřejmostí je samostatný přístup pro jednotlivého obchodního partnera, který si v rámci systému vede agendu nabídek i vlastní ceník.
SMARTBIZ je platforma, která má široké spektrum využití – využívá již dostupná data v současných systémech (ERP, DMS…), umožňuje efektivní zpracování dat, šetří čas spojený s vyřizováním administrativy a maximalizuje marketingový potenciál B2B prostředí.
Hlavně se ale zaměřuje na zákazníka a jeho pozitivní zkušenost. Portálje k dispozici 24 hodin denně, rychle reaguje na poptávky tím, že je zasílá přímo do výroby, komunikuje se zákazníky ihned, a tím posiluje jejich spokojenost a loajalitu.
Vítězně ovšem vychází také všechny typy výrobních firem. Mezi další klíčové vlastnosti portálu SMARTBIZ patří rychlá konfigurace výrobků, jejich okamžité vykreslování, efektivní správa všech dokumentů (nabídky, objednávky, faktury, reklamace) a mimo jiné také rychlé vytvoření nabídky pro koncového zákazníka s definováním vlastních cen, výpočtem marže a customizace designu.
Společnost MINIROL patří mezi TOP firmy s výrobou stínící techniky, sítěmi proti hmyzu, garážových i průmyslových vrat již od roku 1995. S postupem času ovšem cítila limity s těžkopádně nastaveným obchodním procesem, který ji celkově brzdil a nedokázal navýšit její obchodní potenciál.
Mezi hlavní nedostatky patřil například neprůhledný konfigurátor (bez možnosti realtime vykreslení obrázků, uložení a pokračování v konfiguraci) nebo také neexistující možnost vytvořit nabídku pro B2C zákazníka.
„Konkurence stíhala věci rychleji. Museli jsme proto přistoupit k zásadní inovaci – tou inovací je obchodně zákaznický portál,“ komentuje dřívější stav společnosti obchodní ředitel pro značku MINIROL Radek Havelka.
Po implementaci portálu SMARTBIZ byla firma schopna rychlé a snadné konfigurace výrobků do přehledné nabídky. Díky tomu zákazník viděl veškeré rozměry a varianty produktů okamžitě, bez zbytečného čekání.
Hlavní výhodu vidí pan Havelka ve výrazném zefektivnění obchodního procesu: „Nedostáváme žádné objednávky skrze formuláře, nedochází k chybám a zákazník na jedno kliknutí snadno pošle objednávku do našeho systému,“ doplňuje výhody Radek Havelka. „Zkrátili jsme obchodní komunikaci z 6 na 1 den“, upřesnil výsledek implementace portálu pan Havelka.
V neposlední řadě je výhodou také to, že lze dané řešení vždy upravit na míru každé společnosti, což se stalo i v případě MINIROLu. „ Jádro obchodních portálů má podobný základ, ale počítáme s tím, že finální řešení se vždy vyvíjí na konkrétní potřeby daného zákazníka, je tedy flexibilní i pro integraci dalších ERP systémů firem a různé typy produktů“, upřesňuje IT možnosti portálu, CEO firmy SOVA NET, Petr Mikšovič. Obchodní portál se tak prokázal jako velmi šikovný pomocník, který dokáže nejen udělat výrobní proces opět konkurenceschopný, ale zároveň posílit vztah se zákazníky díky rychlému jednání.
Více o SMARTBIZ