Ve dnech 22. – 23. 11. 2013 se v brněnském Janáčkově divadle odehrál první ročník konference s názvem „Marketingový festival“. V nadupaném line-upu kromě české špičky figurovaly i zahraniční kapacity, jako například Cyrus Shepard z MOZu, Neil Patel z KISSmetrics nebo SEO máma Gillian Muessig. A u toho jsme prostě nemohli chybět.
Vzhledem k zaměření celého Marketingového festivalu a délce jednotlivých přednášek od 20 do 45 minut nám bylo jasné, že nelze očekávat žádná konkrétní doporučení, jak něco dělat lépe. Spíše jsme se těšili na inspirativní povídání o nových trendech ve světě onlinu a ukázání správného směru dalšího vývoje - to jsme také dostali.
Během festivalu bylo možné všem přednášejícím klást otázky skrze sli.do/mktfest a dostat se tak k přímé konfrontaci i s jinými názory. Ze všeho co bylo během festivalu řečeno nebo napsáno, vybíráme několik zajímavostí a poznatků, seřazených podle jednotlivých oblastí.
Vzhledem k tomu, že šlo o úplně první ročník, člověk mohl očekávat určité komplikace. Ty však až na tristní funkčnost wi-fi, včetně výpadků 3G sítě nepřišly. Nespokojenost s organizací však mohou právem dát najevo všichni, na které nezbylo jídlo nebo ti, které nebaví stát 30 minut frontu na kávu či výdej oběda.
Vyzdvihli bychom možnost zapůjčení sluchátek se simultánním překladem, díky kterému jsme i verbálním kanónům s vysokou kadencí, jakým byl například Phil Nottingham, rozuměli.
Součástí Marketingového festivalu byla i řada workshopů, na které jsme se museli v konkrétní hodinu přihlásit. Ten, kdo byl nejrychlejší, získal vytoužené místo na jednom z deseti workshopů. Pravda, neubránili jsme se vzpomínce na studentská léta a s nimi spojené hromadné přihlašování na termíny zkoušek. Dle nás nepříliš šťastné řešení.
Části Sovanetího týmu se podařilo získat místo na workshopu „LinkedIN je jako vaše konto v bance“, vedeném Míšou Náplavovou ze společnosti Pria. Během necelé 1,5 hodin jsme se detailně seznámili s funkcionalitou sociální sítě, včetně typů na její lepší využití.
Marketingový festival myslí i na stále častěji skloňovaný předpoklad úspěchu. Tou jsou sítě kontaktů a jejich shánění a tvorba – networking. Proto bylo pro všechny účastníky připraveno několik večírků, přičemž první – zahajovací se odehrál ve stylovém Baru, který neexistuje, druhá party proměnila brněnskou kavárnu Savoy v elektroswingový klub a závěrečná afterparty se konala v hudebním klubu Metro. Díky neformální uvolněné atmosféře byly k vidění i taneční kreace Marka Prokopa, Jana Tichého, či Roberta Němce, které pravděpodobně jen tak neuvidíte.
Celkově Marketingový festival hodnotíme jako vydařený, děkujeme Jindřichovi Fáborskému a jeho týmu za organizaci a přejeme jim,abychom se i v příštím roce opět potkali na prknech Janáčkova divadla.