Zvířátka, tanečky, vaření, sport či móda. Takto různorodý obsah můžete konzumovat obrovskou rychlostí díky sociální síti TikTok. Za své roky působení si TikTok získal pověst aplikace pro mladé uživatele (někdo by možná dokonce řekl pro děti), a tak se na něj často dospělí dívají skrz prsty. Je tomu ale skutečně tak? V první části série TikTok pod lupou si tuto aplikaci přiblížíme z pohledu publika, obsahu a reklamního potenciálu.
TikTok nahradil roku 2018 populární platformu Musical.ly, která byla známá především svými tančícími uživateli. Jakási averze a odsouzení TikToku jsou tedy založené na časech minulých, kdy obsah hltali především děti. Pokud jste ovšem zaujatí proti TikToku i dnes, děláte chybu. Věci se mění, a tak se na této síti objevuje čím dál větší podíl dospělého publika. Z části za to může pandemie, která donutila lidi po celém světě sedět doma s mobilem v ruce, ale svůj podíl má také stále se vyvíjející obsah. Dalším faktorem je ten, že lidé s TikTokem stárnou. Mění se jim preference a zájmy, které ale TikTok stále dokáže uspokojit.
Ať už rádi posloucháte hudbu, hrajete počítačové hry, milujete filmy, pečete dorty nebo se rádi líčíte, TikTok vám svým obsahem milerád vyhoví. To, co vám servíruje, samozřejmě záleží na vás. Stejně jako jiné podobné aplikace funguje na základě algoritmu. Nutno říct, že se uživatel často podivuje nad tím, jak moc se TikTok trefuje do jeho vkusu (o tom ale až jindy). Klíčovou informací je, že okruh témat videí je obrovský, takže téměř vždy najdete někoho, koho váš obsah zaujme. Pokud tedy víte, jak na tvorbu dobrého videa…
Abyste na TikToku dosáhli kýženého výsledku, tedy aby vás někdo našel, musíte si osvojit tvorbu videí. Aplikace vám nabízí tvorbu krátkých videí (2-15 vteřin) nebo se můžete pustit do videoklipů (ty mohou být o něco delší). Samozřejmě je vždy lepší, pokud jsou videa vizuálně estetická, mají myšlenku, emoci a spád. Zajímavou funkcí TikToku jsou Duety, kdy můžete své video spojit s videem někoho jiného – tedy obě videa se ve výsledku přehrávají na obrazovce vedle sebe, a tak tvoří společnou kooperací dvou tvůrců výsledek, který zaujme.
Důležitým aspektem videí je hudba. Ta totiž dokáže velmi zacloumat s algoritmem, takže pokud použijete písničku, která je zrovna v trendech, máte větší možnost se někomu na hlavní stránce objevit. Pro velký dosah je také dobré natočit video se svým zvukem, který následně mohou používat další uživatelé u svých videí, a tím vás zviditelní.
Možná už tušíte, že výše popisované prostředí má marketingový potenciál. Jak velký nebo malý je na vašem uvážení, protože samozřejmě záleží v čem podnikáte, případně jaký druh zboží prodáváte. Nicméně nějaké ty reklamy už na TikToku jsou, takže pokud tuto síť stále odsuzujete, možná se ochuzujete o potenciální zákazníky.
Pro začátek si tedy řekněme, že inzerovat na TikToku jde. Jak a za kolik? Možnostem využití TikToku k marketingovým účelům se budeme věnovat v příštím článku. Do té doby můžete prozkoumávat zákoutí TikToku po vlastní ose jako pouhý konzument obsahu, který vás může inspirovat ve vaší budoucí tvorbě.
Tip: Pokud ještě nejste zaregistrovaní a tápete, podívejte se na oficiální TikTok nápovědu, kde najdete také spoustu dalších užitečných informací.