Připravili jsme pro Vás přehled zpráv a tipů ze světa online marketingu.
Oproti Google Ads nabízel Sklik jen velmi omezené možnosti rozšíření reklam ve vyhledávací sítí - a to jen rozšíření o podstránky (obsahující proklik). Od 10. 5. 2021 je možné v Skliku využít v kampaních ve vyhledávací síti i rozšíření o popisky - tedy rozšiřující informace, které se zobrazují pod textem reklamy a které neobsahují proklik. Podle prvních výsledků Seznamu rozšíření o popisky zvyšuje míru prokliku v řádu jednotek %.
Aplikace iOS se nově uživatelů ptají, zda souhlasí se sběrem dat i na webech třetích stran, což je pro Facebook problematické, protože takto získává data, na základě kterých cílí reklamu. Facebook na to reagoval zavedením celé řady změn. Podrobnosti najdete v nápovědě Facebooku.
Změny je potřeba provést i ve vašem Business Manageru:
Dne 26. 5. 2021 vstoupila v platnost novela Zákona o regulaci reklamy. Nově definuje, jak má vypadat reklama na léčiva, potraviny pro zvláštní výživu, doplňky stravy či zdravotnické prostředky, mezi které patří třeba i brýle či čočky. Za znění reklamy je odpovědný zadavatel (klient) a zpracovatel (agentura). Podrobnosti najdete např. na blogu Skliku.
Část rutinní práce v Google Ads je možné zjednodušit pomocí scriptů, čímž PPC specialista získá víc času na rozvoj kampaní. S jejich pomocí se také dostaneme k datům, které v klasických přehledech nenajdeme - od výkonu jednotlivých prvků reklam, přes report skóre kvality po hledání konfliktů klíčových slov. Víc informací o těchto skriptech najdete v článku na blogu SOVA NET.
O důležitosti dobrého zabezpečení se často přesvědčíme až v okamžiku, kdy dojde k nějaké nepříjemné události - přijdeme o data nebo třeba o přístup k účtu. Sepsali jsme tedy článek, který shrnuje tipy a základní zásady online bezpečnosti.
Jednoduchým způsobem, jak zabezpečit přístup k účtům, je dvoufázové ověření - tedy dvojité ověření identity. Sepsali jsme na toto téma článek, který shrnuje různé metody dvoufaktorového ověření, ale i konkrétní návody pro Google účet a Facebook, kde nastavení velmi doporučujeme. Přes tyto účty se totiž přihlašujete do PPC systémů (do Google Ads nebo Business Manageru), kam bývají napojené kreditní karty - zvýšená opatrnost je tedy na místě.
Kam dál?