Tentokrát se podíváme na to, jak nastavit značení kampaní na Google Ads, Skliku a na Facebooku. Značkovat ručně nebo zvolit automatické značení?
Google doporučuje aktivovat v Google Ads automatické značkování, protože tak můžete získat nejpodrobnější a nejpřesnější data. Tato funkce přidává do URL adres automaticky parametr GCLID, který pomůže rozeznat, na jakou reklamu uživatel klikl.
Propojení Google Ads a Google Analytics umožňuje sledovat i to, co návštěvník dělal na webu po tom, co kliknul na reklamu. V nápovědě Google najdte podrobnější informace o zapnutí automatického značkování v Google Ads.
Ve zvláštních případech lze do URL adresy přidat měřicí proměnné manuálně. Tuto metodu však použijte jen ve zvláštních případech:
Pokud používáte automatické značení, má to oproti manuálnímu celou řadu výhod:
I Sklik umožňuje automatické značení. Nástroj pro automatické tagování naleznete přímo v rozhranní Skliku v nástrojové liště.
Ve výchozím nastavení značkování je připravená sada UTM parametrů a hodnot, která je vhodná pro většinu inzerentů a není třeba je speciálně nastavovat. Sklik doporučuje tuto možnost.
Pokud máte zcela specifické požadavky na analýzu dat, můžete využít pokročilejší možnost. Jedná se o velmi detailní nastavení a je doporučováno pouze zkušeným uživatelům. Může se totiž stát, že nevhodným nastavením přijdete o svá data bez možnosti jejich návratu. Pokročilé nastavení lze resetovat zpět na výchozí skrze možnost „Obnovit výchozí nastavení“ a uložením ve spodní části stránky
Můžete si nastavit, zda se parametr do URL doplní za ? nebo za #. Ve výchozím nastavení je použit ?, protože kód Google Analytics je třeba speciálně nastavit, aby bylo možné použít #.
Ve výchozím nastavení je také vypnutá volba "Odebírat diakritiku z parametrů". Sklik používá transkripci UTF-8. Pokud je web v jiném kódování a hodnoty parametrů se v Google Analytics nezobrazují správně, tak odebrání diakritiky potíže vyřeší.
Lze používat až 5 UTM parametrů, z nichž 2 jsou povinné a nejde je vyřadit. Ostatní můžete zapínat a vypínat pomocí checkboxů. Sklik také podporuje tzv. dynamické proměnné v cílové URL a tyto proměnné je možné v rámci hodnoty jednoho parametru i řetězit a použít textové oddělovače, např. “{campaign}-{adgroup}”
Sklik umí URL adresu, u kterých jsou natvrdo umístěné UTM parametry, upravit tak, aby jejich hodnoty vždy odpovídaly nastavení automatického tagování a v Google Analytics tak nedocházelo k chybám.
Sklik doporučuje URL adresy o UTM parametry očistit. A to buď ručně nebo pomocí exportu kampaní upravit UTM parametry v AdWords Editoru a nahrát zpět.
Pokud však inzeráty obsahují natvrdo vložené UTM parametry za #, ale vkládat je chcete pomocí automatického tagování za ?, tak k jejich odstranění nedojde a UTM obsažené přímo v inzerátu se zachová.
Veškeré podrobnosti o autotaggingu jsou uvedené v nápovědě Skliku.
K Facebook reklamám můžete přidat UTM parametry během jejich vytváření (tedy na úrovni konkrétní reklamy). Označit můžete reklamy, které odkazují na umístění mimo Facebook (váš web) nebo na reklamy propagující stávající příspěvky na Facebooku.
Parametry můžete zadávat:
Do reklam můžete vložit vlastní parametry nebo použít dynamické parametry, které vyplňují hodnoty parametrů podle informací uvedených při nastavování reklamy
Parametry založené na názvu (např. ad.name) budou automaticky nastaveny podle toho, jak byly nazvány v době prvního zveřejnění reklamy. Název můžete změnit, ale parametry budou dále obsahovat původní názvy.
Podrobnosti o značení najdete v nápovědě Facebooku.
Kam dál?