UX Brunch: redesignujeme parkovací lístky a software pro nastavení signalizace křižovatek

V úterý 20. května se konal historicky první brněnský UX Brunch. O co šlo? UX Brunch je akce pro UXáky a designéry, která probíhá pod patronací Asocicaxe UX. Hlavním cílem UX Brunche je propojovat lokální firmy s komunitou UXáků a následně společnými silami řešit reálné designové/UX problémy, se kterými se firmy potýkají. Je to zároveň to pravé místo pro networking a vyměňování zkušeností. Prvním hostitelem UX Brunche byla firma Siemens.

Na úvodním setkání měl hlavní slovo David Tuč z NetSuite | Autor: Jan Vetchý

Na UX Brunchi se nás sešlo něco kolem třiceti, tudíž jsme se po rychlém seznámení s programem rozdělili do šesti týmů po pěti. A potom už jsme žhavili mozky a řešili to, co bylo třeba.

Prvním problémem byly parkovací lístky - ty totiž často obsahují pro člověka těžko čitelné či srozumitelné informace. Lidé, kteří je pak používají, se ztrácejí v záplavě čísel a znaků, ze kterých nelze určit, co je důležité, případně na nich marně hledají informace, jež jsou pro ně stěžejní (čísla parkovacích stojanů, informace o provozovateli parkoviště apod.).

Druhý problém byl poněkud komplexnější a obtížnější. Úkol zněl jasně – navrhnout, jak do již existujícího software pro řízení světelné signalizace křižovatek „dostat“ novou funkci tak, aby zapadl do fungující struktury aplikace.

První polovina týmů řešila parkovací lístky a ta druhá se zabývala zmíněným softwarem. Každý tým měl svého “mentora”, čili zkušeného UX designera, a support lidí z firmy Siemens, kteří byli schopní poskytnout vhled do řešených problémů. Jelikož nás s Honzou Vetchým zaujal vyzývavější druhý problém týkající se světelné signalizace, utvořili jsme tým právě pro jeho řešení.

V týmu pěti designérů včetně našeho mentora Zdeňka Kupky jsme začali designovat: stanovili jsme si cíle a workflow, zběžně se seznámili s programem a z důvodu nedostatku času se rovnou vrhli na návrhy řešení.

Zasedací místnost Siemens, kde jsme pracovali na našem řešení | Autor: Jan Vetchý

V momentech, kdy jsme program chtěli příliš zjednodušovat, nebo jej zásadně měnit, trpělivě nás zpátky na zem vracel Martin, vývojář a team leader společnosti Siemens, který měl právě vývoj dané aplikace na starosti. Zhruba po hodině a půl jsme to měli:

Náš výstup v podobě jednoduché skici | Autor: Jan Vetchý

Závěr UX Brunche se pak nesl v duchu prezentací a představování výsledků ostatním týmům – každý tým měl na prezentaci cca 3 – 5 minut, což je přesně tak akorát na to, seznámit posluchače s klíčovými momenty řešení a procesu, jakým jsme k němu došli.

Prezentujeme řešení před ostatními účastníky akce | Autor: Jan Vetchý

 

Výstup jednoho z týmů, který se zabýval redesignem parkovacích lístků | Autor: Jan Vetchý

Abyste nenabyli mylného dojmu, že na vyřešení těchto problémů stačila hodinka a půl. Je třeba říci, že na seriózní řešení designérských problémů, jakými jsme se zabývali na UX Brunchi, jsou běžně třeba desítky, spíše však stovky hodin. Účelem podobných akcí ale není přinést bezchybné řešení, od kterého se očekává okamžité nasazení do praxe, nýbrž si na vlastní kůži vyzkoušet techniky rapid design procesu a „osahat si“, jak designéři v podobných firmách pracují.

Hlavně kvůli praktické zkušenosti proto všem vřele doporučuji na UX setkání chodit. A je jedno, jestli to bude UX Brunch, UX Monday nebo třeba UX dinner. Stačí sledovat kalendář akcí Asociace UX, případně FB stránky nebo Twitter UX Brno a nic zásadního vám neunikne.

Autor: , 28. 5. 2014

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Your name *
Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.