Občas se stane, že Sklik nebo Google Ads zamítne banner a háže chybové hlášky. Jak tomu předejít? Rozhodli jsme se, že vytvoříme přehled povolených formátů v nejpoužívanějších reklamních systémech. A tady je výsledek.
Od července 2018 je možné v Skliku využívat i formát Branding – velmi zajímavý grafický formát obklopující obsah ze tří stran. Pokud při čtení skrolujete dolů, banner zůstává na stranách. V kampani Sklik doporučuje nastavit platbu za tisíc zobrazení (CPT) a CPT nastavit alespoň na 110 Kč a výš (v předvánoční a vánoční sezóně je potřeba si připlatit)
Co musí splňovat?
Přesné rozložení prvků najdete v maketě Skliku. Při výrobě vám může pomoct i technická specifikace tohoto formátu. Správné rozložení prvků je možné ověřit v nástroji pro Kontrolu viditelných oblastí. Další tipy k založení kampaní, využití nebo ke způsobu platby najdete na blogu Seznamu v novém článku o formátu Branding.
Kombinovaná reklama se zobrazuje v obsahové sítí a skládá se z 3 textových polí, 2 ilustračních obrázků názvu firmy a firemního loga, které Sklik automaticky skládá podle toho, jak se nejlépe hodí. Ve výsledné reklamě se tedy nezobrazují všechny prvky najednou.
Jaká jsou tedy pravidla?
Doporučené rozměry jsou pro:
Seznam připravil i další typy pro kombinované reklamy:
Náhledy všech aktivních šablon kombinované reklamy si můžete prohlédnout v nápovědě Skliku.
TIP: Kombinovaná reklama je kompatibilní s responzivní reklamou Google Ads, je plně editovatelná přes AdWords editor a je možné vytvořit import i export ve formátu ZIP.
POZOR! Od 1. 5. 2019 Sklik zakázal vkládání textu do obráků v kombinovaných reklamách. Na obrázek, na němž je produkt na sobě mající text, se pravidlo nevztahuje, pokud k popsanému produktu není přidán dodatečný text. Reklamy, které byly schváleny před 1. 5. 2019 a nepřesahují 20% podíl textu v reklamě, budou ponechány ve výdeji.
Sklik v posledních letech zrušil některé formáty grafické reklamy a zůstalo 9 podporovaných rozměrů, které můžete v obsahové síti využít.
Jaká jsou pravidla?
TIP: Podle Skliku mají největší zásah tyto rozměry bannerů a při tvorbě byste na ně určitě neměli zapomenout: 300×600, 480×300, 300×250, 970×310, 320×100, 300×300
Sklik uvádí následující seřazení CTR podle formátu banneru:
Podobný návod poskytují i pro mobilní bannerové plochy (podle počtu prokliků):
TIP: Od října 2019 je v rámci Skliku dostupný prémiový mobilní formát 480×480. Více informací o tom, kde a jak se bude formát zobrazovat najdete zde.
Na co je třeba dát si pozor?
Inzerovat prostřednictvím bannerů je možné i na Zboží.cz. K dispozici je formát pro desktopy a pro mobilní zařízení. Podporované formáty jsou JPG, PNG, GIF a maximální datová velikost souboru je 100 kB.
Desktop
Mobil
TIP: Zajímá vás, jaké bannery je možné využít na jednotlivých webech Seznamu? Pro lepší představu vytvořil Seznam přehled pozice Skliku na webech Seznam.cz.
Speciální akce v podobě údálosti, akční nabídky nebo běžné nabídky lze přidávat pouze v placeném režimu. Akční nabídka se skládá z:
Responzivní reklamy jsou v Google Ads k dispozici už poměrně dlouho, takže je určitě důvěrně znáte. Neuškodí si ale zopakovat základní pravidla.
Velikost, vzhled a formát reklamy se vždy přizpůsobí dostupnému prosotru. Do reklam tedy vkládáte čtvercový (1:1) a obdélníhový obrázek (1,91:1), čtvercové (1:1) nebo obdélníkové logo (4:1) s průhledným pozadím, krátký a dlouhý nadpis, popisek, název firmy, cílovou URL a u dynamických responsivích reklam můžete přidat propagační text a předponu ceny. Náhled ukazuje několik možných reklam, ale v obsahové síti se může objevit mnoho různých rozvržení.
Co tedy musí responzivní reklamy splňovat?
Doporučené rozměry jsou:
Google AdWords podporuje celou řadu formátů grafické reklamy. Následující přehled ukáže, jaké rozměry je vhodné využít.
Jaká jsou pravidla?
Podporované rozměry bannerů:
Animovaná reklama
TIP: Google AdWords doporučuje využít zejména formáty 336×280, 300×250, 728×90, 300×600, 320×100.
Reklamy AMP HTML (accelerated mobile project) jsou reklamy zaměřené na rychlejší načítání na mobilních zařízeních. Umožňují kreativnější prezentaci reklam v nových formátech, ale podporují i ty staré.
Tento formát reklamy nemají k dispozici všichni inzerenti, ale je možné poslat žádost o přístup k formátu HTML5. Jsou po podání žádosti přístupné klientům Google Ads, kteří od založení svého účtu už utratili alespoň 1 000 dolarů, tedy zhruba 22 000 Kč. Zároveň je nutné mít dobrou platební kázeň a neporušovat zásady stanovené Googlem. Pokud inzerent měl za existenci účtu útratu vyšší než 9 000 dolarů, tedy zhruba 211 000 Kč, jsou reklamy HTML5 přístupné i bez podání žádosti.
Na závěr se podíváme i na Facebook – jaké formáty využijete na Facebookové stránce, v příspěvcích nebo v reklamách. Facebook nabízí množství formátů, které můžete pro svoji prezentaci využít: fotky, video, stories, 360° video, reklamu v Messengeru, rotující formát reklamy (také zvaný carousel), prezentaci, sbírku nebo přehrávatelné reklamy.
Obrázek
Video
Sbírka
Rotující formát carousel
Informace k dalším formátům reklam jsou v nápovědě Facebooku.
Stejně jako pro responzivní a kombinovanou reklamu, také v reklamě na Facebooku platí „pravidlo 20 %“. Narozdíl od ostatních systémů však Facebook nezamítne reklamu, pokud přesáhne povolený limit 20 %. Omezí jen jejich doručování a sníží zásah. Zůstává tedy doporučení do obrázku dávat jen minimum textu a důležité textové informace dávat raději do kolonky reklamy tomu určené.
TIP: Formát 1200×628 px je možné využít v Skliku, Google AdWords i Facebooku, což vám může usnadnit tvorbu grafiky.
Pokud nemáte po ruce grafika, rychlou záchranou může být bezplatný nástroj Canva.