Velké srovnání povolených formátů pro Sklik, Google Ads a Facebook

Občas se stane, že Sklik nebo Google Ads zamítne banner a háže chybové hlášky. Jak tomu předejít? Rozhodli jsme se, že vytvoříme přehled povolených formátů v nejpoužívanějších reklamních systémech. A tady je výsledek.

SKLIK

Brandový formát Branding

Od července 2018 je možné v Skliku využívat i formát Branding  velmi zajímavý grafický formát obklopující obsah ze tří stran. Pokud při čtení skrolujete dolů, banner zůstává na stranách. V kampani Sklik doporučuje nastavit platbu za tisíc zobrazení (CPT) a CPT nastavit alespoň na 110 Kč a výš (v předvánoční a vánoční sezóně je potřeba si připlatit)

Co musí splňovat?

  • Formát JPG o rozměrech 2000×1400 px, max. datová velikost obrázku 500 kB.
  • Kreativa nesmí být transparentní, musí vyplňovat celý prostor (i prostor překrytý stránkou) a musí dodržet min. ochrannou vzdálenost 100 px od okraje stránky směrem dovnitř
  • hlavní sdělení musí být umístěno nahoře v prostoru 1366×720 (mimo nesmí zasahovat texty a logotypy)
  • text nesmí zabírat víc než 1/2 viditelné plochy

Přesné rozložení prvků najdete v maketě Skliku. Při výrobě vám může pomoct i technická specifikace  tohoto formátu. Správné rozložení prvků je možné ověřit v nástroji pro Kontrolu viditelných oblastí. Další tipy k  založení kampaní, využití nebo ke způsobu platby najdete na blogu Seznamu v novém článku o formátu Branding.

Maketa formátu Branding

 

Kombinovaná reklama

Kombinovaná reklama se zobrazuje v obsahové sítí a skládá se z 3 textových polí, 2 ilustračních obrázků názvu firmy a firemního loga, které Sklik automaticky skládá podle toho, jak se nejlépe hodí. Ve výsledné reklamě se tedy nezobrazují všechny prvky najednou.

Jaká jsou tedy pravidla?

  • Čtvercový ani obdélníkový ilustrační obrázek nesmí obsahovat uměle vložený text (jako ilustrační obrázek není možné použít reklamní banner)
  • Podporované formáty jsou JPEG, JPG, PNG, GIF.
  • Maximální datová velikost je 1 MB.
  • Obrázek může být oříznutý až o 7 %, důležité prvky by se tedy neměly nacházet v krajích.

kombinovaná reklama Sklik

Doporučené rozměry jsou pro:

  • Ilustrační obrázek: čtverec (1:1): 1200×1200 px (min. 300x300 px), obdélník (1,91:1) 1200×628 px (min. 600x314 px),
  • čtvercové logo (1:1): 1200×1200 px, obdélníkové logo (4:1): 1200×300 px

Seznam připravil i další typy pro kombinované reklamy:

  • Vždy se zobrazuje jen krátký nebo dlouhý titulek.
  • V některých umístěních se nezobrazuje popisek  z dlouhého titulku by mělo být jasné hlavní sdělení.
  • Z loga by měl být patrný název firmy.
  • Ve čtvercovém logu by nemělo být obdélníkové.
  • Logo ani obrázek by neměly mít zbytečně velké okraje a barevné pozadí.
  • Může dojít k oříznutí obrázku až o 7 % – na okrajích by nemělo být nic důležitého.

Náhledy všech aktivních šablon kombinované reklamy si můžete prohlédnout v nápovědě Skliku.

TIP: Kombinovaná reklama je kompatibilní s responzivní reklamou Google Ads, je plně editovatelná přes AdWords editor a je možné vytvořit import i export ve formátu ZIP.

POZOR! Od 1. 5. 2019 Sklik zakázal vkládání textu do obráků v kombinovaných reklamách. Na obrázek, na němž je produkt na sobě mající text, se pravidlo nevztahuje, pokud k popsanému produktu není přidán dodatečný text. Reklamy, které byly schváleny před 1. 5. 2019 a nepřesahují 20% podíl textu v reklamě, budou ponechány ve výdeji. 

 

Grafická reklama

Sklik v posledních letech zrušil některé formáty grafické reklamy a zůstalo 9 podporovaných rozměrů, které můžete v obsahové síti využít.

Jaká jsou pravidla?

  • Podporované formáty jsou JPEG, JPG, PNG, GIF.
  • Maximální datová velikost je 150 kB
  • Délka animace není omezená, ale doporučení je do 30 s.
  • Podporované rozměry bannerů:
    • Svislé bannery 160×600, 300×600
    • Kostky: 300×300
    • Vodorovné bannery 300×250, 320×100, 480×300, 728×90, 970×210, 970×310

TIP: Podle Skliku mají největší zásah tyto rozměry bannerů a při tvorbě byste na ně určitě neměli zapomenout: 300×600, 480×300, 300×250, 970×310, 320×100, 300×300

Sklik uvádí následující seřazení CTR podle formátu banneru:

 Formát banneru a jeho CPC

Podobný návod poskytují i pro mobilní bannerové plochy (podle počtu prokliků):

Hierarchizace CTR mobilních bannerů

TIP: Od října 2019 je v rámci Skliku dostupný prémiový mobilní formát 480×480. Více informací o tom, kde a jak se bude formát zobrazovat najdete zde

Na co je třeba dát si pozor?

  • Reklama musí vyplňovat celou plochu, ale nesmí přecházet za vymezený prostor.
  • Texty a obrázky musí být jasně čitelné a relevantní. Obsah reklamy by měl být vodorovný, čitelný zleva doprava bez naklopení či přetočení.
  • Reklama nesmí napodobovat textové inzeráty, systémová nebo webová upozornění apod., dále nesmí mít průhledné pozadí.
  • V animované reklamě nejsou povolené rušivé efekty jako je nadměrné blikání.
  • Reklamní sdělení nesmí porušovat autorská práva.

 

Sklik bannery pro Zboží.cz

Inzerovat prostřednictvím bannerů je možné i na Zboží.cz. K dispozici je formát pro desktopy a pro mobilní zařízení. Podporované formáty jsou JPG, PNG, GIF a maximální datová velikost souboru je 100 kB.

Desktop

  • 970×310 px v dolní části výpisu produktů.
  • Podporované formáty jsou: JPG, PNG a GIF.
  • Formát HTML5 musí být maximální velikosti do 500 kB.
  • Je zde také možnost videobanneru (obrázek + video v rámci jednoho banneru) a dynemického HTML banneru.

Mobil

  • 300×300 px ve spodní části výsledků vyhledávání a kategorií, v detailu produktu pod seznamem obchodů.
  • Podporované jsou formáty JPG, PNG, GIF.
  • Reklama HTML5 může mít maximálně 200 kB.
  • Banner pro RTB (real-time-bidding): 300×250 px, jinak platí stejné podmínky uvedené výše.

TIP: Zajímá vás, jaké bannery je možné využít na jednotlivých webech Seznamu? Pro lepší představu vytvořil Seznam přehled pozice Skliku na webech Seznam.cz

 

Nabídky a události na Firmy.cz

Speciální akce v podobě údálosti, akční nabídky nebo běžné nabídky lze přidávat pouze v placeném režimu. Akční nabídka se skládá z:

  • názvu nabídky (50 znaků);
  • způsobu akce (25 znaků);
  • obrázku o velikosti 900×600px;
  • popisu nabídky (120 znaků);
  • URL adresy;
  • datumu nabídky.

Google Ads

Responzivní reklama

Responzivní reklamy jsou v Google Ads k dispozici už poměrně dlouho, takže je určitě důvěrně znáte. Neuškodí si ale zopakovat základní pravidla.

Velikost, vzhled a formát reklamy se vždy přizpůsobí dostupnému prosotru. Do reklam tedy vkládáte čtvercový (1:1) a obdélníhový obrázek (1,91:1), čtvercové (1:1) nebo obdélníkové logo (4:1) s průhledným pozadím, krátký a dlouhý nadpis, popisek, název firmy, cílovou URL a u dynamických responsivích reklam můžete přidat propagační text a předponu ceny. Náhled ukazuje několik možných reklam, ale v obsahové síti se může objevit mnoho různých rozvržení.

Co tedy musí responzivní reklamy splňovat?

  • Čtvercový i obdélníkový obrázek by neměl obsahovat text ani jiné vložené obrázky jako např. logo.
  • Podporované formáty jsou JPEG, JPG, PNG. Na rozdíl od kombinované reklamy v Skliku, responzivní reklama nepodporuje formát GIF.
  • Maximální datová velikost je 120 kB.
  • U některých reklamních prostor může dojít k horizontálnímu oříznutí obrázku až o 5 % na každé straně.
  • Můžete nahrát až 15 marketingových obrázků a 5 log.
  • Je zde možnost použití videa z YouTube, které musí mít maximálně 30 s a následující formát: 16:9, 1:1, 4:3, 9:16.

Responzivní reklama AdWords

Doporučené rozměry jsou:

  • Ilustrační obrázek: na šířku (poměr stran 1,91:1): min. 600×314 px, čtverec (poměr stran 1:1): min. 300×300 px
  • Logo: čtvercové (1:1): 1200×1200 (min. 128×128), na šířku (4:1): 1200×300 (min. 512×128).

 

Grafická reklama

Google AdWords podporuje celou řadu formátů grafické reklamy. Následující přehled ukáže, jaké rozměry je vhodné využít.

Jaká jsou pravidla?

  • Podporované formáty jsou JPG, PNG, GIF.
  • Maximální datová velikost je 150 kB.

Podporované rozměry bannerů:

  • Čtverec a obdelník  200×200, 240×400, 250×250, 250×360, 300×250, 336×280, 580×400
  • Svislé bannery 120×600, 160×600, 300×600, 300×1050
  • Vodorovné bannery 468×60, 728×90, 930×180, 970×90, 970×250, 980×120
  • Mobilní bannery 300×50, 320×50, 320×100. 

Animovaná reklama

  • Podporovaný formát GIF.
  • Délka animace nesmí přesáhnout 30 sekund.
  • Maximální frekvence je 5 obrázků za vteřinu (FPS).
  • Reklama může běžet ve smyčce, po 30 sekundách se však musí zastavit.

TIP: Google AdWords doporučuje využít zejména formáty 336×280, 300×250, 728×90, 300×600, 320×100.

 

AMP reklamy

Reklamy AMP HTML (accelerated mobile project) jsou reklamy zaměřené na rychlejší načítání na mobilních zařízeních. Umožňují kreativnější prezentaci reklam v nových formátech, ale podporují i ty staré.

  • Můžete nahrát soubor ve formátu ZIP obsahující 1 dokument HTML a až 39 multimediálních podkladů. Celková velikost souboru ZIP nesmí překročit 150 KiB.
  • Reklamy musí dodržovat pravidla a pro validaci reklam můžete použít dostupný validátor.

 

Reklamy ve formátu HTML5

Tento formát reklamy nemají k dispozici všichni inzerenti, ale je možné poslat žádost o přístup k formátu HTML5. Jsou po podání žádosti přístupné klientům Google Ads, kteří od založení svého účtu už utratili alespoň 1 000 dolarů, tedy zhruba 22 000 Kč. Zároveň je nutné mít dobrou platební kázeň a neporušovat zásady stanovené Googlem. Pokud inzerent měl za existenci účtu útratu vyšší než 9 000 dolarů, tedy zhruba 211 000 Kč, jsou reklamy HTML5 přístupné i bez podání žádosti.

  • Formáty: Soubor ZIP obsahující soubor HTML a volitelně i CSS, JS, GIF, PNG, JPG, JPEG nebo SVG
  • Reklamy je možné ověřit pomocí validátoru HTML5.
  • Reklamy HTML5 je možné vytvořit v nástroji Google Web Designer (jako prostředí je třeba zadat Google Ads)
  • Reklamy HTML5 mohou být statické i dynamické.

 

 

FACEBOOK

Na závěr se podíváme i na Facebook – jaké formáty využijete na Facebookové stránce, v příspěvcích nebo v reklamách. Facebook nabízí množství formátů, které můžete pro svoji prezentaci využít: fotky, video, stories, 360° video, reklamu v Messengeru, rotující formát reklamy (také zvaný carousel), prezentaci, sbírku nebo přehrávatelné reklamy.

Obrázek

Video

Sbírka

Rotující formát carousel

Informace k dalším formátům reklam jsou v nápovědě Facebooku. 

Stejně jako pro responzivní a kombinovanou reklamu, také v reklamě na Facebooku platí „pravidlo 20 %“. Narozdíl od ostatních systémů však Facebook nezamítne reklamu, pokud přesáhne povolený limit 20 %. Omezí jen jejich doručování a sníží zásah. Zůstává tedy doporučení do obrázku dávat jen minimum textu a důležité textové informace dávat raději do kolonky reklamy tomu určené.   

TIP: Formát 1200×628 px je možné využít v Skliku, Google AdWords i Facebooku, což vám může usnadnit tvorbu grafiky.

Co na závěr?

Pokud nemáte po ruce grafika, rychlou záchranou může být bezplatný nástroj Canva

 

Autor: Tým SOVA NET, 19. 2. 2021

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Your name *
Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.