Nejspíše jste už slyšeli výzvu k přechodu svého webu na HTTPS. Mnoho společností však opakované upozornění stále ignoruje. Pokud i vy patříte do této skupiny opozdilců, zbystřete. Zanedbání přechodu na HTTPS může vést nejen ke zhoršení vaší pověsti, ale také ke zhoršení důvěryhodnosti webových stránek a tím i ke ztrátě návštěvnosti.
V dnešní době plné úniků dat a citlivých informací je na prvním místě zejména efektivní prevence, která bude těmto problémům předcházet. Není divu, že se mnoho technologických společností a jejich prohlížečů včetně Googlu, Mozilly Firefox a Microsoftu Edge snaží zneužití dat svých uživatelů zamezit, a to důležitými bezpečnostními opatřeními.
Jedním z nich je také protokol HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure), který komunikaci mezi internetovým prohlížečem a webovým serverem dokonale šifruje. To samozřejmě vede nejen k vyšší ochraně soukromí daného uživatele, ale také k větší důvěryhodnosti webu, který si momentálně prohlíží.
Přestože tento stupeň ochrany je poměrně efektivní, prohlížeč Google Chrome chystá na začátku února 2020 ještě větší upgrade. Právě na 4. února je naplánovaný start nové verze Google Chrome 80, která výrazně změní podmínky toho, jak webový prohlížeč pracuje s cookies třetích stran. V rámci této aktualizace budou cookies použitelné jenom přes výše zmíněný protokol HTTPS, což může mít velký dopad na mnoho inzerentů, jež tuto aktualizaci stále neprovedli.
Vzhledem k tomu, že Google Chrome patří k nejpoužívanějším prohlížečům na českém trhu (jeho podíl dělá asi 50 %), se změna dotkne mnoha osob. Pravdou je, že inzerenti bez HTTPS již nebudou moci sledovat retargetingová publika od svých uživatelů, což se dále může promítnout na nižší účinnosti pořádaných marketingových kampaní a menším okruhu oslovených lidí.
To je však pouhý zlomek toho, co tato aktualizace ve výsledku přinese. Souvisejícím aspektem bude také výrazný úbytek naměřených konverzí, na základě kterého nebude možné výše zmíněné kampaně správně optimalizovat.
U všech webů, které nebudou opatřeny tímto novým protokolem, se navíc bude zobrazovat varování v podobě přeškrtnutého zámku a nápisu: “Nezabezpečeno”. Tento faktor může zásadně narušit pověst daného webu a výrazným způsobem se podepsat na návštěvnosti uživatelů.
Pokud jste však tuto aktualizaci již provedli, velké výhody vás neminou. Kromě větší ochrany dat se rovněž dočkáte vyšší rychlosti webu (díky SPDY protokolu), lepší pozice ve vyhledávání a také efektivnějšího využívání marketingových kampaní. Zkrátka budete mít na dosah spoustu výhod, které můžete obratem získat jedním jednoduchým opatřením.
Došli jste k závěru, že přechod na HTTPS se vyplatí a nevíte, jak to udělat? Načerpejte inspiraci z našich dalších blogových článků níže, kde vám přesně poradíme, jak postupovat krok za krokem, nebo se obraťte na nás. Rádi vám pomůžeme.
Přechod na HTTPS - co to je a proč to udělat?
Co je potřeba si ohlídat při přechodu na HTTPS