Začíná to formulářem na webové stránce: „Přihlaste se k odběru našeho newsletteru… Získejte zdarma naši novou e-knihu… Chcete exkluzivní slevu 20 % na první nákup?“ Jedno kliknutí na tlačítko ODESLAT a je to. Máte od zákazníka základní informaci, kterou potřebujete pro e-mailingový marketing. Ale co dál?
E-mailingový marketing je jednou z oblastí digitálního marketingu. Spočívá v komunikaci se zákazníky, či potenciálními zákazníky. K té potřebujete databázi e-mailových kontaktů, vaše sdělení a mailingový systém. V tomto článku se budeme věnovat druhé zmiňované položce: tedy sdělení e-mailu a formě, kterou by mělo (a naopak nemělo) být prezentováno.
Nejdůležitějším krokem ve tvorbě e-mailu je určení cíle, na základě kterého se poté dělí e-mailingový obsah do několika kategorií. Jednou z nich je newsletter. Jedná se o pravidelnou připomínku existence vašeho webu, která obsahuje informaci například o vašem novém článku či videu.
Další kategorii představuje třeba prodejní nabídka, která upozorňuje zákazníka na výhodnou akci či představení nového produktu. Všechny druhy e-mailů obsahují několik náležitostí, kterým je potřeba věnovat pozornost…
Ať už je vaším cílem cokoliv, určitě si přejete, aby si zákazník vámi zaslaný e-mail přečetl. Aby se tak ale stalo, musí ho nejdříve otevřít. A právě tady má velkou moc předmět vaší zprávy, který by měl zákazníka zaujmout a vzbudit v něm zvědavost na obsah e-mailu.
Předmět by měl být krátký a měl by vyzdvihnout nejdůležitější část sdělení. Pozor byste si měli dát na slova jako „sleva“, „zadarmo“, či „speciální“; jelikož spouštějí spamové filtry a váš e-mail by se tak nemusel k příjemci správně dostat a všechna snaha by tak bohužel vyšla vniveč.
Podaří se vám vymyslet poutavý předmět a myslíte si, že máte vyhráno. Nicméně vaši snahu může zhatit další z e-mailových náležitostí, a to takzvaný preheader – tedy řádek, který se objevuje za nebo pod předmětem e-mailu. Těchto několik slov může výrazně ovlivnit, zda zákazník e-mail otevře, proto je důležité se mu věnovat. Nejvýhodnější je, pokud v něm nějak rozvinete sdělení z předmětu a navnadíte zákazníka na pokračování e-mailu.
A tak se po strastiplné cestě ocitáme v samotném obsahu e-mailu. Ať se nám to líbí nebo ne, pravda je taková, že člověk nemá spoustu času ani nálady na poctivé čtení každého slova, a proto ho musí e-mail zaujmout během několika málo vteřin.
Zde se vyplatí používat krátké věty a odstavce. Pro zaujmutí čtenáře je vhodné přidání odrážek a výrazných tlačítek s výzvou k akci vedoucí na požadované stránky s článkem, či avizovanými produkty. Důležité je zkontrolovat, že tato tlačítka opravdu vedou tam, kam mají, a tím uspokojí očekávání vaše i to zákazníkovo. Zaujmout mohou také doprovodné ilustrativní obrázky, které úzce souvisí s obsahem e-mailu.
E-mailing je skvělou formou komunikace se zákazníky či zájemci o vaši stránku, a to díky svým rozmanitým funkcím. Můžete díky němu budovat svou značku, jednoduše informovat zákazníky o novinkách a akcích a budovat s nimi svůj pozitivní vztah. A to se vyplatí, nemyslíte?