Dlouho jsme čekali, ale už je to tu. Sklik spustil rozšířené textové reklamy ve vyhledávání i v obsahu. Další významnou, i když staronovou, zprávou je nahrazení textových inzerátů v obsahové síti AdWords responsivními reklamami. Článek se tedy bude věnovat těmto dvěma formátům.
Od 9. 2. 2017 přidal Sklik mezi dostupné formáty rozšířené textové reklamy, a to jak ve vyhledávání, tak i v obsahové síti Skliku.
Pro převod standardních textových reklam na rozšířené reklamu označíte a v záložce Vybrané zvolíte možnost Převést na rozšířené. Při úpravě několika reklam najednou Sklik umožňuje jednoduché kopírování, které se nachází u každého řádku reklamy.
Sklik doporučuje v obsahové síti ponechat i standardní textové reklamy, protože nový formát podporují jen některé reklamní zóny. Plné pokrytí reklamních ploch se očekává koncem března 2017. Podpora standardních textových reklam je plánována jen po omezenou dobu. Předpokládaný termín ukončení podpory je léto 2017.
Google zavedl responsivní reklamy už v polovině minulého roku. Čerstvější zprávou však je, že jimi nahradil textové reklamy v obsahové síti. Od 31. 1. 2017 tedy textové reklamy v obsahové síti AdWords nejen nevytvoříte, ale ani neupravíte. Je tedy načase se lépe seznámit s tímto novým formátem.
Responsivní reklama má svůj název podle toho, že se její formát, velikost i vzhled přizpůsobuje umístění a zařízení, na kterém se zobrazí. Vytvoříte tedy jednu reklamu, která bude mít mnoho různých podob – konkrétně textovou, bannerovou nebo nativní.
Obrázek můžete nahrát, zkopírovat z webu nebo vybrat jeden z ilustračních obrázků, které jsou k dispozici. Obrázek může být horizontálně oříznutý až o 5 % na každé straně, aby vyhovoval všem reklamním prostorům.
TIP: Pokud nemáte na rychlo k dispozici obrázky ve vhodném formátu, můžete využít bannery pro reklamu na Facebooku, které mají stejné rozměry.
Responsivní reklamy podléhají standardním zásadám AdWords a musí splňovat i další požadavky. Text v obrázku nesmí překrývat více než 20 % plochy obrázku, což platí i pro loga obsahující text. Navíc nejsou povoleny animované obrázky (např. ve formátu GIF).