Nestihli jste pátého května sledovat přímý přenos Global AdWords Livestream? Nevadí! Připravili jsme pro Vás přehled všech inovací, které Jerry Dischler (VP of Product Management) a jeho kolegové v Kalifornii představili.
Dischler zahájil přímý přenos tvrzením, že v 10 světových zemích (včetně USA a Japonska) už překročilo vyhledávání na mobilních zařízeních desktopy, což je jeden z hlavních důvodů, proč se Google rozhodl investovat převážně do mobilních „reklamních vychytávek“. Dále prohlásil, že „purchase funnel“ (neboli „nákupní trychtýř“, popisující nákupní proces od podvědomí, přes zájem a touhu, k samotnému nákupu) je v dnešní době v podstatě mrtvý a celý svět se točí pouze v tzv. „mikromomentech“ – relevance reklamy tedy v daném okamžiku v drtivé většině vítězí nad loajalitou ke značce.
Více než polovina vyhledávání týkající se automobilů probíhá právě na mobilech. Nový reklamní formát umožní zobrazit fotografie vozu přímo ve výsledcích vyhledávání, mezi kterými si bude moci uživatel také listovat. Kliknutí na jakýkoli z těchto obrázků pak způsobí zobrazení speciální stránky s více informacemi o voze. Odtud (eventuelně také přímo z původních výsledků vyhledávání) se pak uživatel může dostat na vstupní stránku webu nebo spustit vyhledávání nejbližších dealerů v okolí. Od této souhry ve formě tzv. „dvou reklam v sobě“ si Google slibuje obrovské výsledky.
Už jste slyšeli o „hotel ads“? Mohli jste je zaznamenat už vloni na podzim, a to jak na mobilech, tak desktopech. Hotely nyní mají ve výsledních vyhledávání speciální informační stránky společně s tzv. „book a room ads“ – s prokliky jak na samotný hotel, tak na prostředníky prodeje (např. expedia.com).
Tzv. „Google Compare“ si už v USA zvesela užívají poskytovatelé automobilového pojištění (z původní Kalifornie se nyní rozšiřuje do Texasu, Illinois a Pensylvánie). „Srovnávač“ by se měl však začít nově používat i pro poskytovatele hypoték. Za důvod Dischler uvedl, že je počet vyhledávacích dotazů spojených s hypotékami na mobilech obrovský, avšak výsledky z inzerce v této oblasti nejsou zdaleka tak uspokojivé. Google tedy věří, že s novým „formátem propagace“ se situace může zlepšit. Díky „srovnávači Google“ si budou moci uživatelé nově srovnat hypoteční sazby od různých finančních institucí a posoudit také customizovaný set kritérií (úroková sazba, podmínky půjčky a poplatky). Následně budou schopni o půjčku u vybraného poskytovatele zažádat přímo, nebo inzerentovi z reklamy zavolat.
Už jste si vyzkoušeli dynamickou reklamu? Jistě mi dáte za pravdu, že jejich efektivní nastavení není žádná hračka – musíte myslet na vyloučení neproduktových stránek, nastavit správně dynamické cíle, a často pracovat s vylučujícími dotazy. Nyní by však mělo být vše o dost jednodušší. Rozhraní AdWords totiž bude nově obsahovat tzv. „doporučené kategorie cílů dynamických reklam“ (společně s navrhovanými CPC) vycházející přímo z daného webu. Pokud tedy máte třeba e-shop s oblečením a v něm kategorie trička, kalhoty, apod. - můžete očekávat kategorie cílů dynamických reklam právě v tomto rozložení. U každého dynamického cíle se Vám navíc rovnou ukáže i reklama, což by mělo přinést ještě více transparentnosti.
Přizpůsobení velikosti reklam v Google Display Network (GDN) pro mobilní zařízení bylo oznámeno již loni v září, letos o tom však padla zmínka znovu – tentokrát v širším měřítku. Dischler například uvedl, že v GDN existuje napříč zařízeními více než 50 obrázkových reklamních formátů. Nyní však bude Google rozměry reklam automaticky přizpůsobovat pro různá zařízení, což by mělo výrazně zvednout výkon právě reklamám v mobilech.
Používáte automatické biddování dle cílové CPA? Pak určitě využijete CPA simulátor nabídek - prozradí Vám, jak jiná výše nabídky za akvizici ovlivní celkové náklady a konvertovaná kliknutí. Rozhodování o cílové CPA by tak mělo být zase o krok jednodušší.
Konverze napříč zařízeními jsou čím dál tím víc ožehavějším tématem ve světě PPC reklamy. Pokud metriku „odhadovaného počtu konverzí napříč zařízeními“ používáte ve svých přehledech, budete zase o kus nadšenější – nově bude totiž zpřístupněna i pro automatický bidding.
S biddingem souvisí i nový přehled ve Sdílené knihovně. Takzvaný „Bid Strategy Dashboard“ Vám například srovná průměrnou a cílovou CPA za určité období v podobě přehledného grafu a zobrazí také informace o konvertovaných kliknutích, konverzním poměru či nákladech/konverzi.
Zajisté jste již zaznamenali, že se nedávno „Cesty vyhledávání“ změnily na „Atribuce“. Můžete si tedy průběžně porovnávat výkon kampaní v jednotlivých atribučních modelech, které znáte například z Google Analytics. Nově si jej navíc budete moci pro každou konverzi (v nastavení konverzí u položky „optimalizace a atribuce“) i zvolit. Jenže… který je ten správný? Tato otázka trápí spoustu inzerentů a ne vždy na ni najdou jednoznačnou odpověď. AdWords však přichází s novinkou, díky které si s tím už nebudete muset lámat hlavu – s atribučním modelem založeným na datech. V momentě, kdy si jej v nastavení konverze zvolíte, se začnou jednotlivým klíčovým slovům v kampaních připisovat jejich „body/příspěvky“ v průběhu cesty ke konverzi. Pokud tedy použijete navíc i automatický bidding, měl by být výkon o hodně vyšší. Atribuční model založený na datech je sice již dostupný v Google Analytics Premium a Adometry, pro AdWords je však absolutní novinkou.
Potěšily Vás plánované novinky AdWords? Podělte se s námi o svůj názor a zapojte se do diskuze pod článkem!