Jak se připravit na GDPR?
Máme pro Vás několik rad, jak bychom tuto situaci řešili my.
- Najděte všechny kontakty, které máte a ponechte si jich pouze minimální množství na nejnutnějších místech.
- Ke každé kategorii kontaktů doplňte zdroj, odkud jste kontakt získali, pro jaký účel a po jak dlouho dobu jej hodláte zpracovávát.
- Po té rozdělte databázi na polovinu dle toho, zda budete souhlas potřebovat, nebo ne.
- Na své klienty, či kontakty, které zpracováváte podle jiného právního základu než je souhlas, zašlete aktualizovanou verzi svých Zásad se zpracováním osobních údajů.
- Na kontakty, u kterých jste usoudili, že je třeba souhlas získat znovu, zašlete reaktivační kampaň s potvrzovacím odkazem.
Kdy je třeba zažádat o nový souhlas?
Pokud již souhlasy máte, bude potřeba ověřit, zda jsou v souladu s Obecným nařízením, zda nedošlo k naplnění účelu, pro který jste je získali, nebo nevypršela doba, po kterou Vám byly poskytnuty.
Jak na reaktivační e-maily?
- Vsaďte na upřímnost - sdělte svému příjemci, proč po něm souhlas žádáte, že se u Vás v databázi neocitl náhodou, a že potvrzením dává souhlas, abyste o něj mohli nadále pečovat.
- Zkuste to jednou, dvakrát, tříkrát... a dost! - click rate přeci jen tradičně nebývá 100 %. Pokud tedy první e-mail nevyšel, nezoufejte, zašlete klidně reaktivačních e-mailů několik a zkoušejte, co na Vaše respondenty bude platit.
- Něco za něco - pokud se Vám souhlas nedaří získat, můžete vyzkoušet napříkald nabídnout e-book, příručky, slevy či jiné výhody. Tady ale pozor na formulaci a na již zmiňovaný účel poskytnutí souhlasu!
Jak připravit svoji databázi pro GDPR? Postupujte podle našeho šikovného přehledu, který jsme pro Vás připravili.
Méně někdy znamená více
Pokud se Vám nepodaří souhlas získat, nezoufejte. Může se jednat o mrtvý kontakt, který by Vám stejně k ničemu nebyl. Pamatujte, že jeden kvalitní kontakt vydá za deset bezcených.
Kam dál?
Další informace najdete v našich článcích:
Autor: Tým SOVA NET, 20. 5. 2018